مدیریت تئاتر مستقل تهران در نشستی خبری به برنامه های مدنظر برای معرفی استعدادهای جوان و نبود اطمینان خاطر برای برنامه ریزی های بلندمدت به دلیل استیجاری بودن این سالن تئاتری پرداخت.
کد خبر: ۴۳۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 12 June 2017
به گزارش تابناک : نشست خبری مدیریت تئاتر مستقل تهران با حضور مصطفی کوشکی مدیر سالن، حسن جودکی مشاور مجموعه، اصغر دشتی مدیر مرکز مشاوره تئاتر مستقل تهران و روح الله زندی فر مدیر روابط عمومی این مجموعه تئاتری امروز دوشنبه ۲۲ خردادماه، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مصطفی کوشکی با اشاره به گزارشی از شکل گیری و فعالیت تئاتر مستقل تهران، اظهار کرد: ما به دنبال مکانی برای تولید فکر در تئاتر بودیم و از این رو از گروه های تئاتری دعوت به کار کردیم. ما در تئاتر مستقل تهران به اجراهای بلند مدت دست پیدا کردیم.

وی در ادامه به ایجاد باکس «نگاه مستقل» برای جوانان و نخبه های تئاتر دانشجویی در تئاتر مستقل تهران اشاره کرد و گفت: ما تعرفه را از این باکس اجرایی حذف کردیم و در این باکس میزبان آثاری خواهیم بود که جسارت دارند و شکل و شیوه اجرای شان غیرمتعارف است. این نمایش در ظرفیتی خارج از ظرفیت اجراهای متداول تئاتر مستقل تهران اجرا خواهند شد. ما با ایجاد بازاریابی مخاطب برای این نمایش ها، فضایی را فراهم می کنیم تا گروه های جوان فارغ از دغدغه های مالی و رفتن به سراغ چهره ها و برخی تهیه کننده ها، به تولید و اجرای آثار خود بپردازند.

کوشکی از برگزاری پروژه نمایشنامه خوانی به عنوان یکی دیگر از برنامه های تئاتر مستقل تهران در سال ۹۶ نام برد و توضیح داد: در این بخش که با کمک عباس غفاری برگزار می شود، از ۵ نمایشنامه نویس و کارگردان همچون حسن معجونی، محمد چرمشیر، علیرضا نادری، محمد رحمانیان و حمید امجد دعوت شده است تا علاوه بر اینکه خودشان یکی از آثار نمایشنامه نویسان مطرح جوان را خوانش می کنند، ۲ نفر از شاگردان مستعد خود را هم برای خوانش دیگر آثار این نمایشنامه نویسان معرفی کنند.

در بخش دیگری از این نشست، اصغر دشتی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت چندماهه مرکز مشاوره تئاتر مستقل تهران پرداخت و گفت: دانشجوهای تئاتر در کنار آموزش نیاز به مشاوره دارند و قصد اصلی ما از فعال کردن مرکز مشاوره تئاتر مستقل تهران، رسمیت بخشیدن به امر مشاوره و دقت کردن به اجراهای گروه های جوان تئاتر است. فعالیت این مرکز از آبان ماه ۹۵ در ۱۰ شاخصه تخصصی آغاز شد. همچنین حدود ۱۰ کارگاه تا به حال برگزار شده که در سال جاری نیز ادامه پیدا می کند.

وی افزود: تلاش کردیم در کنار مشاوره به جوانان و دانشجویان تئاتر ساکن تهران، بخش مشاوره شهرستان ها را هم فعال کنیم و از این رو واحد استان های مرکز مشاوره را راه اندازی کردیم.

سپس کوشکی از توجه به بخش بازاریابی مخاطب برای آثار نمایشی در تئاتر مستقل تهران صحبت کرد و گفت: ما تیمی برای فروش و بازاریابی را خارج از فضای تئاتری دعوت به همکاری کردیم که این تجربه بسیار خوب بود و ادامه خواهد داشت.

وی از اجرای نمایش «مهاجران» کیومرث مرادی و «شب دشنه های بلند» علی شمس به عنوان اجراهای مردادماه و شهریورماه و همچنین برگزاری سلسله کارگاه های اجرای تئاتر توسط سعید بهنام، رکسانا مهرافزون، کوروش نریمای، حمید پورآذری و علی اصغر دشتی به عنوان دیگر برنامه های تئاتر مستقل تهران نام برد.

مدیر تئاتر مستقل تهران درباره ثبات پیدا کردن این تئاتر خصوصی، یادآور شد: مکان های استیجاری آفت بزرگ تئاتر خصوصی امروز است. ما از روز اول کف فروش برای اجراها در نظر نگرفتیم و همین امر ما را دچار چالش کرد. سعی ما در صنفی که داریم این است که چگونه به مکان های ثابت برای سالن های خصوصی تئاتر برسیم. ما با اطمینان خاطر نمی توانیم برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم و فقط می توانیم برنامه ریزی یکساله انجام دهیم.

کوشکی درباره مشکلاتی که شهرداری تهران برای تئاتر مستقل تهران ایجاد کرده بود، اظهار کرد: ما مجوزهای فعالیت از وزارت ارشاد، اماکن و نیروی انتظامی را داریم اما نهاد شهرداری مستقل عمل می کند. البته شهردار منطقه ۱۱ مساعدت کرد و تئاتر مستقل تهران به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی درباره اجراهای بین المللی تئاتر مستقل تهران، گفت: قرار است نمایش «رویای شب نیمه تابستان» مردادماه سال جاری در جشنواره «شکسپیر» شهر گدانسک لهستان اجرا شود که این اولین حضور بین المللی تولیدات تئاتر مستقل تهران است. سعی داریم در مراودات بین المللی تئاتر ورود داشته باشیم.

در بخش پایانی این نشست نیز حسن جودکی از راه اندازی واحد تهیه و تولید در تئاتر مستقل تهران خبر داد و گفت: متأسفانه ما در حال حاضر در تئاتر ایران ساختار و تشکیلاتی برای تهیه کنندگی تئاتر نداریم. کمپانی تئاتر مستقل تهران از این پس در زمینه تهیه کنندگی و تولید آثار نمایشی ورود پیدا می کند و با گروه ها در این زمینه وارد مذاکره می شود.






منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار