مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از آثار حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی به عنوان یادمان شهدای ترور، دست نخورده، حفظ می شود.
کد خبر: ۴۳۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 11 June 2017
مهدی کیایی افزود: به همت معاونت اجرای مجلس شورای اسلامی در کمتر از 48 ساعت ساختمان دفاتر نمایندگان که در حمله تروریستی هفته گذشته داعش به شدت آسیب دیده بود، کاملا بازسازی شد و صبح یکشنبه همراه با آغاز اولین جلسه علنی مجلس بعد از این حادثه تروریستی، دفاتر کار نمایندگان آماده بهره برداری شد.
وی با بیان اینکه ملت ایران سال هاست قربانی تروریسم بوده است، ادامه داد: بخشی از آثار حمله تروریست ها در مجلس به همان صورت حفظ می شود و به یادمانی از جنایت تروریست ها در مرکز مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل می شود.
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس افزود: تصاویر شهدای مظلوم ترور مقابل این یادمان نصب شده است و میهمانان داخلی و خارجی مجلس و مراجعین مردمی نمایندگان، از این بخش بازدید خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند. 
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند. 
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.» 
گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود. 
آیین وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران صبح جمعه با حضور سران سه قوه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزیران، مسئولان لشگری و کشوری و خانواده شهدای ترور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 
پیکر پاک شهدای ترور بعد از نماز جمعه تهران با حضور چندصد هزار نفری مردم روزه‌دار از مقابل دانشگاه تهران تا خیابان حافظ تشییع و به بهشت زهرا(س) منتقل شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار