تابناک تهران - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت و گو با تابناک تهران درباره اپلیکیشن کارپینو گفت: "در حال حاضر با وجود 5800 دستگاه تاکسی در کارپینو حدود 80 هزار سفر در تهران با این اپلیکیشن صورت گرفته، این ارقام نشان دهنده استقبال شهروندان از این آپ است."
کد خبر: ۴۳۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 06 June 2017
پس از حضور موفقیت‌ آمیز سیستم‌هایی چون اوبر در دنیا، نمونه‌های مشابه آن در کشور همچون اسنپ و تپ30 شروع به فعالیت کردند، با همه گیرشدن اینترنت و تجهیز اکثر مردم به گوشی‌های هوشمند، بسیاری برای جابجایی در سطح شهر رو به این اپلیکیشن‌ها آوردند که دارای مزایای بسیار زیادی هستند.

از جمله برتری‌های این سیستم‌های خدمات رسانی، می‌توان به بهای مناسب‌تر، برخوردهای بهتر رانندگان، قابلیت ردیابی مسیر حرکت، پرداخت نقدی یا آنلاین اشاره کرد که سبب شد تا تحول زیادی در این بخش به‌وجود آید.
استقبال 80هزار مسافر از کارپینو در پایتخت /  تاکسی های کارپینو12هزار و 500 دستگاه خواهد رسید
شاید بتوان پیدایش این ابزارک‌های خدمت رسان را نقطه عطفی در شروع کوچ از سنت به مدرنیته دانست. اما نباید به راحتی چشم بر روی چالش‌های پیش روی تکنولوژی‌های نو ظهور بست. در اینکه این اپلیکیشن‌ها می توانند در آینده با توسعه شبکه خدمت رسانی خود چاره‌ای برای حل معظل بزرگ کلان شهرها یعنی ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن باشند تردیدی نیست، اما حذف سیستم‌های سنتی تاکسی‌رانی بدون در نظر گرفتن مخاطرات آن همچون از بین بردن چرخه کار در صنعت حمل و نقل، چالشی جبران ناپذیر است.

حال به‌تازگی اپلیکیشنی با نام کارپینو معرفی شده است که این بار با استفاده از همان ناوگان سنتی تاکسیرانی، تلاش دارد تا مدرنیته را نیز به آنجا تزریق کرده و بدین طریق، اقدام به خدمات رسانی از طریق تاکسی‌های درون شهری اما به صورت آنلاین نماید.

این اپلیکیشن درخواست تاکسی، با اخذ مجوزهای قانونی از شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی، تلفیق مدرنیته و سنت را با استفاده از ناوگان تاکسیرانی محقق کرده است.

رضا قاضی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در گفت وبا خبرنگار تابناک تهران درباره استقبال پایتخت نشینان از اپلیکیشن کارپینو گفت: "از اسفندماه سال گذشته که کارپینو فعالیت خود را آغاز کرد، تا کنون حدود 80 هزار مسافر را جا به جا کرده است."

وی درباره تعدا تاکسی های فعال در آپ کارپینو اظهار کرد: "در حال حاضر 5800 دستگاه تاکسی در کارپینوهستند، اما در آینده ای نزدیک این تعداد به 12هزار و 500 دستگاه خودرو خواهد رسید."

قاضی ادامه داد: "هم اکنون تاکسیداران بسیاری در دانشکده تاکسیرانی در حال آموزش برای ورود به اپلیکیشن کارپینو هستند."

وی همچنین افزود: "تاکنون تمام 12هزار 500 تاکسیران در آپ کارپینوثبت نام کردند و همین افراد در حال آموزش هستند."

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره میزان سفرهای هر راننده در طول روز تصریح کرد: "هر یک از رانندگانی که در طول روز 8 ساعت در اپلیکیشن کارپینو فعال فعال باشند، 8 سرویس خواهند داشت."

قاضی در پایان گفت: "خوشبختانه در  حال حاضر شاهد استقبال شهروندان از این اپلیکیشن هستیم، اما باز هم ما در تلاش هستیم تا با افزایش جذب مسافر در آپ کارپینو باعث افزایش درآمد تاکسیرانان باشیم."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار