رئیس پلیس فتای استان ایلام گفت: علاقه انسان‌ها به اطلاع از آینده، همواره باعث شده تا کلاه‌بردارانی چه در فضای مجازی و چه در فضای سنتی بتوانند تحت عنوان فالگیر، بخت‌گشا، باطل کننده سحر و جادو و ... جولان دهند.
کد خبر: ۴۳۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 31 May 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از تیتر شهر، رئیس پلیس فتای استان ایلام گفت: علاقه انسان‌ها به اطلاع از آینده، همواره باعث شده تا کلاه‌بردارانی چه در فضای مجازی و چه در فضای سنتی بتوانند تحت عنوان فالگیر، بخت‌گشا، باطل کننده سحر و جادو و ... جولان دهند.

 رئیس پلیس فتای استان ایلام گفت: علاقه انسان‌ها به اطلاع از آینده، همواره باعث شده تا کلاه‌بردارانی چه در فضای مجازی و چه در فضای سنتی بتوانند تحت عنوان فالگیر، بخت‌گشا، باطل کننده سحر و جادو و ... جولان دهند. 
 
سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: فضای مجازی و فرصت دیده شدن توسط عام، این روزها این اجازه را به کاربران داده تا بتوانند با طیف گسترده‌ای از مردم ارتباط برقرار کنند و تبلیغ و تطمیع کنند.  

وی افزود: آن‌ها با راه‌اندازی اکانت های کاربران در اینستاگرام و تلگرام و ... و با تبلیغات خلاف واقع توسط تعدادی FOLOWER که عموماً خودشان هستند و با اکانت های مختلف کامنت می‌گذارند، از گرفتاری و مشکلات مردم استفاده کرده و آن‌ها را با تبلیغات دروغین جذب خود می‌کنند و با دریافت وجه‌های مختلف برای به‌اصطلاح قربانی یا صدقه یا دعا یا ... مشکل آن‌ها را برطرف کنند.  

جمالی خاطرنشان کرد: فالگیران نیز تنها با دانستن نام افراد، از شبکه‌های اجتماعی استفاده و اقدام به پیشگویی می‌کنند درحالی‌که این اطلاعات را خود مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی‌شان در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند چراکه با استفاده از اطلاعاتی که مرموزانه از خود شما گرفته‌اند، از تمام زوایای زندگی شما، از طریق مشکلات و سوالاتی که خودتان با آن‌ها مطرح کرده‌اید باخبر شده و از نقطه‌ضعف‌های شما برای اخاذی از شما استفاده می‌کنند.  

وی افزود: حتی گاهی اوقات این کلاه‌برداران از ناآگاهی افراد استفاده و آن‌ها را به وب‌سایت‌های خودشان هدایت می‌کنند و در آنجا با انجام کلاه‌برداری فیشینگ، اقدام به سرقت اطلاعات کارت اعتباری آن‌ها و سوءاستفاده مالی می‌نمایند.  

رئیس پلیس فتای استان ایلام بابیان اینکه حتی گاهی این کلاه‌برداران، بااطلاع از زندگی شخصی افراد و دانستن نقطه‌ضعف آن‌ها، اقدام به تهدید آن‌ها به افشای اطلاعات و اخاذی از آن‌ها می‌کنند خاطرنشان کرد: قانون‌گذار فالگیری و طالع بینی را اگر منجر به رد مال و پول شود، مصداق کلاه‌برداری دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است و در مورد جرم بودن آن فرقی بین دنیای واقعی و فضای مجازی وجود ندارد. زیرا همین فالگیری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز جرائم دیگری نظیر سرقت، تجاوز به عنف، قتل و ... باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار