رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دماوند گفت: ناحیه صنعتی آیینه ورزان از فرسودگی ماشین آلات رنج می برد.
کد خبر: ۴۳۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 30 May 2017
موسی احمدی، در خصوص محصولات اصلی ناحیه صنعتی آیینه ورزان اظهار کرد: این محصولات شامل اتصالات پلی اتیلن، اجاق گاز، هود، انواع دارو، توری حصاری، بسته بندی میوه های خشک، و سبزیجات منجمد، انواع اسپری، سازه های نمایشگاهی، خدمات بدنه سردخانه، تابلو برق، درب و پنجره، ورقه های فلزی سقفی و نخ تکسچره، سوسیس و کالباس، قطعات ماشین آلات، چیپس و بیسکوییت و پوره میوه است.

وی اضافه کرد: با صدمات ناشی از رکود بازار و از دست دادن سهم بازار ها و متضرر شدن واحدهای صنعتی اکثر واحدهای صنعتی غیر فعال یا تعطیل شده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند بیان کرد: حمایت جهت شروع فعالیت دوباره و طرح جایگزینی واحدهایی که صاحبان آنها دیگر تمایلی به تولید ندارند از جمله قدم‌هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی باید برداشت.

احمدی اظهار کرد: البته اکثر واحدهای تعطیل در ناحیه از جمله واحدهایی هستند که در دهه ۷۰ توسط جهاد کشاورزی مجوز دریافت کرده اند.

وی در خصوص مشکلات ناحیه صنعتی آیینه ورزان گفت: ثاثیرات تحریم های ظالمانه، و از دست دادن سهم بازار کارخانه ها، فرسوده بودن ماشین آلات و تجهیزات و همچنین استفاده نکردن از علوم روز و ادامه دادن به روند تولید صنعتی پرهزینه با روش‌های منسوخ شده در صنعت پویای دنیا، کمبود منابع مالی و تجهیزات لازم که باعث تعطیلی واحدهای بزرگی شده است از جمله مشکلات ناحیه صنعتی آیینه ورزان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ادامه داد: حمایت موثر و هدف دار دولتی در انتقال سرمایه گذاران به این بخش و اعطای تسهیلات رونق تولید در اقدام به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از علوم دانشگاه با توجه به تفاهم نامه و اعلام همکاری دانشگاه آزاد رودهن در طرح های مشاوره ای و به روزرسانی دانش و تجهیزات و نوع تولید و تسهیل روند دریافت مجوز های صنعتی جهت ایجاد تمایل ورود سرمایه‌گذاران به احداث واحد صنعتی در ناحیه صنعتی آیینه ورزان می تواند از پیشنهادهای اقتصادی در راستای فعال شدن این ناحیه های صنعتی باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار