نخستین ارکستر ویژه ایران«لگاتو» باگروه نوازی 18 معلول کم توان ذهنی هنرمندازشش استان کشور شامگاه دوشنبه یکم خرداد با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی،مدیرکل بهزیستی ومدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری در مجتمع آموزشی و رفاهی بهزستی گلستان در توسکستان گرگان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۲۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 23 May 2017
 نخستین ارکستر ویژه ایران«لگاتو» باگروه نوازی 18 معلول کم توان ذهنی هنرمندازشش استان کشور شامگاه دوشنبه  یکم خرداد با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی،مدیرکل بهزیستی ومدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری در مجتمع آموزشی و رفاهی بهزستی گلستان در توسکستان گرگان رونمایی شد.

نخستین گردهمایی اعضای این ارکستر ملی که از شش استان کشور استان فارس، مازندران، تهران، گیلان، گلستان و خراسان رضوی می باشند با حمایت اداره کل بهزیستی گلستان ازامروز به مدت 4 روز در اردوگاه آموزشی ورفاهی توسکستان گرگان با هدف گروه‎نوازی و کارگاه‎های آموزش در حال برگزاری است.

مدیرکل بهزیستی استان طی سخنانی دراین مراسم گفت: ازجمله سیاستهای بنیادین سازمان بهزیستی کاهش مراکز نگهداری معلولین،آموزش وبکار گیری همه امکانات جامعه بشکل مساوی درراستای توانمندسازی آنان است که طی سالهای اخیر شاهد برچیده شدن این مراکز ونگهداری آنان درکنار خانواده ها هستیم.

دکتر غفاری ابراز امیدواری نمود، نگاه محدودیت به معلولان در جامعه برداشته شود تا بتوانند این عزیزان به راحتی به زندگی خود ادامه دهند زیرا  تنها تفاوت یک فرد عادی با کم توان ذهنی تنها در این است که افراد کم توان ذهنی نیاز به تکرار بیشتر دارند.

ایشان درخصوص توانمندی های این هنرمندان خاطرنشان ساخت:تا کنون معلولان تحت پوشش بهزیستی استان گلستان در 5 جشنواره تئاتر معلولان منطقه‎ای و یک جشنواره تئاتر معلولان کشوری شرکت کردند و توانستند مقام نیز کسب کنند ودر راستای این اهداف است که امروز با تلاش مرکز بهکوش نخستین ارکستر ملی ویژه ایران با نام "لگاتو" متشکل از معلولان سطح کشور تشکیل و به ثبت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان یادآوری نمود: این گروه ارکستر در حال ثبت ملی است و از آنجایی که تلاش داریم با استفاده از این کودکان توانمند آنها را در کشور یک زنجیره کنیم نام آن را لگوتو نهادیم.

خانم گیلاسیان مسئول فنی و صاحب امتیاز مرکز حرفه‎آموزی و کارگاه حمایت شده معلولان ذهنی پسر بالای 15 سال بهکوش گرگان مسئولیت این گروه لگاتو را برعهده گرفته است  که در هر فصل پنج تا شش موسیقی را این ارکستر اجرا می‎کند و امید داریم تا پایان سال 20 مورد اجرای موسیقی را انجام دهیم.

گفتنی است: درحال حاضر  یک هزار و 200 نفر از معلولان استان تحت پوشش 20 مرکز توان‎بخشی روزانه ذهنی و مرکز توانبخشی اوتیسم  در استان گلستان قرار دارند و یکی از وظایف این مراکز ایجاد واحد هنر درمانی است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار