شکایت 72 کاندیدای شورای شهر
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در واکنش به اعتراض گروهی کاندیداها این گونه گفت که هیچ نامزدی حق جوسازی ندارد!
کد خبر: ۴۲۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 23 May 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ناصر نصیری تصریح کرد: هر نامزدی جوسازی کند باید در مقابل این رفتار خود پاسخگو باشد

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه انتخابات سالمی برگزار و تمامی آرا با دقت شمارش شده و در هیئت‌های نظارت و اجرایی تطبیق یافته است، تصریح کرد: اما اگر نامزدی مستنداتی مبنی بر شمارش اشتباه آرا دارد رسیدگی می‌کنیم.

نصیری:تغییر لیست قانونی است

نصیری در خصوص اعتراض برخی نامزدها به تغییر لیست منتخبین اضافه کرد: این تغییرات کاملاً قانونی است و به دلیل تطبیق آرا اعمال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه بنده پیش از این نیز اعلام کرده بودم که احتمال برخی تغییرات وجود دارد، ادامه داد: در لیست جدید آرا شماره های ۱۹ و ۲۰ و  همچنین ۱۰ و ۱۱ تغییر یافته است.

وی افزود: به دلیل اینکه رقابت نفرات آخر بالا و رأی‌ها نزدیک به هم است این تغییرات دور از انتظار نیست و انتظار داریم نامزدها نیز تمکین کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان در گفتگو با مهر با بیان اینکه هر فردی رأی نیاورده نباید اعتراض داشته باشد و انتظار ما رعایت قوانین و تمکین به قانون است، اضافه کرد: تلاش بر این است حتی به میزان یک رأی از کسی حقی ضایع نشود و انتظار داریم نامزدها این مهم را پذیرا باشند.

به گفته نصیری  در این انتخابات ۲۵۲ نامزد برای کسب کرسی شورای شهر اردبیل رقابت کردند که تنها ۱۱ نفر منتخب می‌بایست اعلام می‌شد و صحیح نیست افرادی که حائز رأی نشده‌اند، بدون دلیل اعتراض کنند.

بدری: تغییرات در لیست نهایی موجب شائبه‌هایی شده است

به گزارش تابناک، صدیف بدری سربازرس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان هم ،گفت: در پی شکایت تعدادی از نامزدهای شورای شهر اردبیل و طرح برخی گله‌مندی‌ها از روند شمارش آرا، درخواست بازشماری ۵۰ درصد از صندوق‌های آرای انتخابات از رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور مطرح شد.

سربازرس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان با تأکید به اینکه اعلام نتایج زودهنگام انتخابات منطقی نبود، متذکر شد: نباید نتایج قبل از اتمام روند تطبیق اعلام می‌شد.

به گفته بدری برخی تغییرات در لیست نهایی اعلام شده موجب شده شائبه‌هایی به وجود آید؛ این در حالی است که در سلامت انتخابات تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: حضور مردم در این دوره از انتخابات چشمگیر و ستودنی بود و بی‌شک هر گونه اعتراض و شکایت از سوی نامزدهای انتخابات شورای شهر مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سربازرس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان وظیفه منتخبان و حتی افرادی که انتخاب نشده‌اند را تمکین به قانون دانست و گفت: بی‌شک روند قانونی طرح و بررسی شکایت‌ها طی خواهد شد.

زنجانی: شکایت گروهی فاقد وجاهت قانونی است

جواد زنجانی فرماندار اردبیل هم گفت: در انتخابات شورای شهر هیچ تخلف سازماندهی‌شده‌ای نداشتیم و تمامی تخلفات بیرونی نیز از سوی دستگاه قضایی رسیدگی شده و روند قانونی رسیدگی طی می‌شود.

فرماندار اردبیل در نحوه رسیدگی به شکایت ۷۲ نفر از نامزدها از روند شمارش آرا تصریح کرد: مسیر طرح شکایت مشخص است و شکایتی که خارج از مسیر طرح شود، بررسی نخواهد شد.

زنجانی متذکر شد: بر اساس قوانین نامزدها دو روز فرصت طرح شکایت شخصی خود را دارند و لازم است برای ادعای خود مستنداتی نیز ارائه دهند.

وی افزود: در ادامه فرمانداری پنج روز فرصت بررسی و اعلام نتیجه به هیئت نظارت را دارد که در نهایت هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به شکایت واصله رسیدگی کرده و نظرات خود را اعلام می‌کنند.

وی متذکر شد: نتایجی که به عنوان نامزدهای منتخب اعلام شده در واقع آخرین نتیجه شمارش آرا و تطبیق است و ممکن است بعد از بررسی شکایات تغییرات جزئی مشاهده شود.

به گفته فرماندار اردبیل اینکه شکایت به صورت گروهی طرح شود فاقد وجاهت قانونی است و مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش تابناک اردبیل، ستاد انتخابات استان اردبیل ظهر روز یکشنبه زهرا قدیمی با ۳۲ هزار و ۹۲ رأی، علیرضا غریبی با ۲۹ هزار و ۳۳۹ رأی، علیرضا پوستی با ۲۷ هزار و ۱۸ رأی، حبیب اله فتحی شیخ احمد با ۱۹ هزار و ۳۳۹ رأی، یعقوب عزیززاده با ۱۸ هزار و ۹۳۰ رأی، یعقوب هاشمی با ۱۸ هزار و ۶۲۹ رأی، یونس رونقی با ۱۷ هزار و ۸۸۷ رأی، جواد انصاری با ۱۶ هزار و ۴۹۳رأی، رحیم آقازاده با ۱۵ هزار و ۵۹۹ رأی، رویا کنعانی با ۱۵ هزار و ۴۳۸ رأی و حسین افسانه با ۱۵ هزار و ۲۰۱ رأی به عنوان اعضای اصلی شورای شهر اردبیل معرفی کرد.

اعضای علی‌البدل نیز شامل اسفندیار هوشیار با ۱۴ هزار و ۹۱۴ رأی، بهمن آذروش با ۱۴ هزار و ۹۰۶ رأی، ابراهیم عبدی با ۱۴ هزار و ۷۲۹ رأی، علی هدایتی با ۱۴ هزار و ۲۶ رأی، ابراهیم صفری با ۱۳ هزار و ۵۵۶ رأی، سالار شاکر با ۱۳ هزار و ۱۶۰ رأی و محمد اصلانیان با ۱۲ هزار و ۸۷۸ رأی بودند.

با این وجود ساعاتی بعد این لیست به قرار زیر تغییر یافت: زهرا قدیمی با ۳۲ هزار و ۹۲ رأی، علیرضا غریبی با ۲۹ هزار و ۳۳۹ رأی، علیرضا پوستی با ۲۷ هزار و ۱۸ رأی، حبیب الله فتحی با ۱۹ هزار و ۳۳۹ رأی، یعقوب عزیززاده با ۱۸ هزار و ۹۳۰ رأی، یعقوب هاشمی دیزج با ۱۸ هزار و ۶۲۹ رأی، یونس رونقی با ۱۷ هزار و ۸۷۷ رأی، جواد انصاری با ۱۶ هزار و ۴۹۳ رأی، رحیم آقازاده با ۱۵ هزار و ۵۹۹ رأی، رویا کنعانی با ۱۵ هزار و ۴۳۸ رأی و حسین افسانه با ۱۵ هزار و ۲۰۱ رأی به عنوان اعضای اصلی شورای شهر اردبیل مشخص شدند.

همچنین هوشیار با ۱۴ هزار و ۹۱۴ رأی، بهمن آذروش با ۱۴ هزار و ۹۰۶ رأی، ابراهیم عبدی با ۱۴ هزار و ۷۲۶ رأی، علی هدایتی با ۱۴ هزار ۲۶ رأی، ابراهیم صفری با ۱۳ هزار و ۵۵۶ رأی، سالار شاکر با ۱۳ هزار و ۱۶۰ رأی و محمد اصلانیان با ۱۲ هزار و ۸۷۸ رأی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
اعلام شائبه در انتخابات از سوی صدیف بدری بصورت علنی ناشی از ناپختگی سیاسی ایشان است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار