رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: فناوری تولید نرم افزاهای پابندهای الکترونیکی شبیه‌سازی و بومی‌سازی شده است.
کد خبر: ۴۲۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 23 May 2017
غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم رونمایی از پابندهای الکترونیکی در مجتمع فرهنگی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: در مقطعی که رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بودم ، به لحاظ نبودن این تکنولوژی در کشور سعی کردیم تا از تجارب سایر کشورها استفاده کنیم  و قراردادهایی به همین منظور تنظیم و تعدادی پایبند الکترونیکی وارد کردیم.

وی اضافه کرد: بعدها تصمیم گرفته شد فن آوری تولید این نرم أفزارها را شبیه سازی کنند و ارتقا دهند که مجموعه قبلی بومی سازی و نواقص آن برطرف شد.

وی افزود: ما در مجموعه قضایی کشور سال هاست برای استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در فرآیند رسیدگی و اجرای حکم تلاش می کنیم. هدف ما در استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، صرفا کاهش جمعیت کیفری نیست بلکه در برخی جرایم سبک‌تر جدا کردن فردی که به هر دلیل خطایی از او سر زده از خانواده، آسیب‌های مختلفی برای فرد، خانواده و جامعه دارد و اگر تحت کنترل سامانه‌های الکترونیکی قرار گیرد ضمن جلوگیری از خطای مجدد، می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد:  پیش‌بینی می‌شود در آینده با توسعه این سامانه یک پنجم از جمعیت زندانیان را کاهش دهیم و زندانیان را در خارج از زندان  تحت نظارت سامانه ها قرار دهیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار