بیماری هایی از قبیل سردرد و دردهای عضلانی، دیابت نوع دو، چربی خون بالا و بیماری‌های پوستی، بیماری‌های هورمونی و عفونی را می‌توان با روش حجامت درمان کرد.
کد خبر: ۴۲۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 21 May 2017
متخصصان طب سنتی انجام حجامت در تمامی ایام سال را رد نمی‌کنند ولی بهترین فصل برای حجامت را به ترتیب بهار، پاییز، تابستان و زمستان می‌دانند.

حجامت به روشی از خون‌گیری گفته می‌شود که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است. این روش سابقهٔ هفت هزار ساله دارد و به عنوان یکی از روش‌های درمانی مؤثر در طب سنتی استفاده می‌شود.

بیماری‌هایی از قبیل سردرد و دردهای عضلانی، دیابت نوع دو، چربی خون بالا و بیماری‌های پوستی، بیماریهای هورمونی و عفونی را می‌توان با روش حجامت درمان کرد.

حجامت برای زنان باردار منع نشده و می‌توانند با تشخیص پزشک معالجه خود حجامت کنند. زالو درمانی از دیگر فعالیت‌هایی ست که در مراکز طب سنتی فقط با تشخیص پزشک انجام می‌شود.

حجامت علاوه بر اینکه تاییدات عملی و تجربی را به همراه دارد از نظر طب اسلامی نیز مورد تأیید است و احادیث و روایات زیادی در مورد آن نقل شده و در سیره ائمه و پیامبران روایات زیادی مبنی بر تأکید بر انجام آن شده است. همچنین توصیه‌های رهبرانقلاب نیز در خصوص احیای طب سنتی و اسلامی همواره مورد توجه علاقه مندان به این طب بوده است.

از دیگر روش‌های سنتی که در جامعه به اندازه حجامت مورد پذیرش قرار گرفته است زالودرمانی است.

به گفته کارشناسان همه خواص زالو تاکنون کشف نشده است و پیش بینی می‌شود بیش از یکصد ماده موثر با خواص درمانی متفاوت در بزاق زالو وجود داشته باشد.

اگرچه حجامت از نظر علمی مدت هاست از سوی وزارت بهداشت و درمان تأیید شده اما تا کنون اظهارنظر قطعی در مورد زالودرمانی نشده بود. دکتر محمود خدادوست مدیرکل اداره طب سنتی اسلامی وزارت بهداشت در این باره می‌گوید: زالودرمانی یکی از روش‌های طب سنتی اسلامی است که فقط در مراکز و سلامتکده‌هایی که مسئولیت فنی آن به عهده پزشک متخصص طب سنتی است قابل انجام می‌باشد.
منبع: مهر
برچسب ها: حجامت ، بهار ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار