تنها چند ساعت پس از اتمام شمارش آرا و اعلام نتایج در انتخابات ریاست جمهوری جشن مشارکت در شهرستان های استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 21 May 2017
ظهر شنبه نتایج شمارش آراء دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام شد و بر اساس آن حجت الاسلام حسن روحانی با کسب ۵۷ درصد آراء برنده انتخابات شده و رییس دولت دوازدهم شد.

در این حالت برگزاری جشن های پیروزی قابل پیش بینی بود و لذا مسئولین استان تهران در صدد مدیریت این جشن ها در استان برآمدند.

علیرضا مهدوی شاهرودی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که طبق بخشنامه ستاد انتخابات وزارت کشور، راه اندازی کارناوال های شادی ممنوع است، افزود: این امر به تمام فرمانداری های سراسر استان تهران اعلام شده است.

وی افزود: تمام روسای ستادهای تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام شده است که راه اندازی کارناوال های شادی خودرویی و یا با موتور سیکلت ممنوع است.

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تهران با بیان این که کاندیداهای پیروز در انتخابات در صورت تمایل می توانند با دریافت مجوز از فرمانداری ها و بخشداری ها نسبت به برگزاری جشن شادی در اماکن مجاز و هماهنگ شده اقدام کنند.

اما هیجانات مردمی در این مواقع به راحتی قابل کنترل نیست و لذا باید برای آن برنامه ریزی داشت، رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران در این خصوص با بیان این که هیجانات مردمی سبب برگزاری جشن های خودجوش می شود اضافه کرد: در این رابطه با هماهنگی با نیروی انتظامی، تجمعات، بدون جهت گیری امنیتی و به شکل انتظامی مدیریت خواهد شد تا دامنه آن گسترش نیابد.

طرفداران حسن روحانی که نامزد مورد حمایت خود را برنده بالاترین رقابت انتخاباتی از سال ۹۲ تا به امروز می دیدند به خیابان ها آمده و به جشن و شادی پرداختند.

اکنون نوبت دولت است که پاسخ شور مردم را بدهد

در شهریار با تجمع در برخی از محله ها و میادین اصلی شهر و نیز خیابان ولی عصر(عج) ، پیروزی روحانی را جشن گرفته و به شادمانی پرداختند، در میدان فرمانداری شهریار، معاون سیاسی فرماندار شهریار نیز به جمع شادی کنندگان پیوسته بود.

جوانان در شهر قدس و بهارستان در حالی که تصویر رییس جمهور را به خودروهای خود چسبانده بودند در خیابان ها حرکت کرده و با بوق زدن های متوالی شادی خود را نشان می دادند، حسن روحانی در شهر قدس با کسب حدود ۶۲ درصد آراء توانسته بود نامزد پیشتاز این شهرستان باشد.

خانم جوانی که در این جشن حضور داشت در خصوص توقع و انتظارش از دولت منتخب، به خبرنگار مهر گفت: ما با حضور خود پای صندوق های رای به وظیفه مان عمل کردیم و اکنون توقع داریم دولتمردان به وظیفه خود عمل کرده و پاسخ این شور و هیجان را بدهند.

در ورامین، شهرستانی که حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی با کسب حدود ۵۲ درصد آراء نامزد اول این شهرستان باشد، بنفش ها به خیابان آمده و در میدان امام حسین(ع) ورامین به شادی پرداختند، بادکنک های بنفش و استفاده از وسایل نور افشانی در این اجتماع بسیار به چشم می آمد.

برنده اصلی مردم هستند

شعارهای در حمایت از رییس جمهور منتخب توسط افراد حاضر در این جشن سر داده می شد.

شرکت کنندگان در این جشن و شادمانی مردمی شعارهایی در حمایت از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران سر دادند.

یکی از جوانان شرکت کننده در این جشن در پاسخ به این سوال که برنده واقعی انتخابات چه کسی است، به خبرنگار مهر گفت: همین مردم برنده اصلی انتخابات بودند که با حضور خود در انتخابات به دنیا نشان دادند که علی رغم مشکلات معیشتی ، پای انقلاب ایستاده اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار