معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در سطح استان‌ها گزارش‌هایی از وضعیت مهدکودک‌ها و نحوه افزایش نرخ شهریه مهدکودک‌ها ارسال شده و تا هفته آینده به جمع‌بندی نهایی برای تعیین شهریه خواهیم رسید.
کد خبر: ۴۲۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 21 May 2017
حبیب‌الله مسعودی فرید، گفت: به نظر می‌رسد هفته آینده در رابطه با نرخ شهریه مهدکودک‌ها و افزایش میزان آن به جمع‌بندی نهایی برسیم چرا که اکنون این فرآیند از استان‌ها به سطح کشوری در حال انجام است و در هر استانی برآوردها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این بحث در وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده کانون مهدکودک‌ها و سازمان بهزیستی در حال بررسی است و با توجه به وضعیت هر استان شرایط اقتصادی و اجتماعی آن حتی مناطق بالا و پایین شهر این نرخ شهریه تعیین می‌شود.

فرید گفت: هدف ما کمترین افزایش میزان شهریه است و وضعیت استانی مدنظر است البته سازمان بهزیستی حمایت‌های لازم را می‌کند به طوریکه در روستامهدها‌ که شامل این نرخ‌گذاری نمی‌شود و معمولا نرخ کمتری پرداخت می‌کنند یک وعده غذای گرم داده می‌شود و گاهی نرخ‌های این مهدکودک‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شو د.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: بنابر این تعیین نرخ‌های سالانه بیشتر شامل مهدکودک‌ها در سطح شهر است و روستامهدها به حمایت بیشتری نیاز دارند به طوریکه سال گذشته 70 میلیارد تومان برای دادن یک وعده غذای گرم در روستامهدها هزینه شده است و امسال پوشش بیشتر این برنامه را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای شهر تهران نیز جمع‌بندی نهایی انجام نشده و در حال چانه‌زنی و بررسی هستیم.

فرید در مورد تخلف برخی از مهدکودک‌ها در افزایش شهریه، گفت: نهادهای نظارتی وجود دارند همچنین سامانه 3000012333 برای بررسی مشکلات و تخلف‌های مهدکودک‌ها برقرار است و مردم می‌توانند به این سامانه پیام‌های خود را ارسال کرده و ظرف 48 ساعت بررسی‌های لازم انجام شود.

وی گفت: همچنین علاوه بر اینکه بازدیدهای روزانه داریم در ایامی مانند آغاز سال تحصیلی که کودکان بیشتر به مهدها سپرده می‌شوند، بازدیدهای ویژه‌ای داریم که در آن نماینده حراست، بازرسی و دفتر مهدکودک و نوجوان بهزیستی حضور دارند تا موارد تخلف برخورد لازم شود.
منبع: فارس
برچسب ها: مهدکودک ، شهریه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار