رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان شهریار گفت: شایعه ابطال صندوق های رای در شورای شهر شهریار صحت ندارد.
کد خبر: ۴۲۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 20 May 2017
فاضل حسینی با رد شایعاتی مبنی بر ابطال تعدادی از صندوق های رای در شهرستان شهریار اظهار داشت: دلیل تاخیر در اعلام نتایج تجمیع آراء پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عدم دریافت پرینت دستگاه های اخذ رای توسط برخی کاربران و عدم امضاء مسئولین شعب بوده است.

وی افزود: خدا را شکر این مشکل حل شده و شایعات ابطال صندوق های رای در شهریار صحت ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان شهریار گفت: هیچ نگرانی وجود ندارد و همکاران بنده، از جمله قضات و کارمندان دادگستری مرتب به شعب اخذ رای سرکشی می کردیم و با تخلفات احتمالی نیز برخورد به موقع داشتیم و مشکلی وجود ندارد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان شهریار، در مورد مصرف تعرفه های بیشتر از تعداد ساکنین بعضی از مناطق شهرستان شهریار، گفت: از نظر قانونی هیچ الزامی برای سکونت در منطقه ای که رای داده می شود، وجود ندارد و ممکن است فردی جای دیگری ساکن باشد اما رای خود را در منطقه و شهر دیگر به صندوق ها واریز کند و منع قانونی ندارد.

حسینی تاکید کرد: ما با توصیه برخی کاندیداها و هواداران به مردم در شعب اخذ رای برای رای دادن به نامزد مورد نظر خود برخورد کردیم و این امر را خلاف قانون می دانیم، اما این که شخصی از محلی به محل دیگر برود و رای دهد منع قانونی ندارد، البته به عقیده من ضعف قانونی در این امر وجود دارد، چرا که آراء اخذ شده در برخی حوزه های انتخابیه بیش از ساکنین منطقه است و شائبه ای برای منتخبین ایجاد می کند.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان شهریار با بیان این که جرم زمانی رخ می دهد که در قانون ساز و کاری برای در نظر گرفته و مجازات تعیین شده باشد، گفت: قانونگذار تصریح کرده که رای دهندگان در روستا حتما باید ساکن روستا باشند اما منعی برای شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند قائل نشده است، علت هم شاید این باشد که به هر حال در شهرها همواره ما جمعیت سیاری داریم که لزوما در آن شهر ساکن نیستند و به دلیل کار و یا تعلقات خاص در آن منطقه در رفت و آمد بوده و از امکانات آن شهر نه همیشگی بلکه به صورت پاره وقت استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: عرف هم حق می دهد که این افراد بتوانند در تعیین شورای آن شهر موثر باشند، به هرحال تا زمانی که قانونگذار، منعی برای این امر در نظر نگرفته است، ایرادی بر این کار وارد نیست و نمی شود جلوی این کار را گرفت، این ایراد قانونی نیست.

حسینی اضافه کرد: حدود ۳۰ نفر از افرادی که در زمان انتخابات در شعب قصد جهت دهی به آراء مردم را داشتند به دستور دادستانی دستگیر و بازداشت شدند تا در انتخابات دیگر این عمل را تکرار نکنند و این موارد هم در حدی نبود که در نتیجه انتخابات اثر ملموسی داشته باشد.

وی در مورد زمان اعلام نتایج تجمیع آراء گفت: نهایتا تا فردا صبح نتایج اعلام خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار