همزمان با هفته هلال احمر، دانشجویان علوم پزشکی اعضای کانونهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی، با حضور در مناطق کم برخوردار شهر تهران، طرح پایش سلامت دانش آموزان را اجرا کردند.
کد خبر: ۴۲۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 16 May 2017
میثم اخلاق دوست، مسئول این طرح افزود: طرح پایش سلامت دانش آموزان با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان عضو کانون های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه شهید بهشتی و اعضای تیم بهداشت و درمان اضطراری دانشگاه علاوم پزشکی اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح در دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه کم برخوردار حاشیه شهر تهران انجام شد و در مجموع موفق شدیم حدود 2300 دانش آموز مقاطع هفتم تا نهم را غربالگری کنیم.

اخلاق دوست تصریح کرد: ارزیابی بیماریهایی همچون شپش سر، همچنین بررسی وضعیت رشد قد و رشد جسمانی با استفاده از نمودارهای شاخص رشد، بررسی وضعیت سلامت عمومی جسمانی و روانی و آموزش همسانان در پیشگیری از ایدز و اعتیاد از جمله بخش های مختلف طرح پایش سلامت بود.

مسئول این طرح در ادامه افزود: براساس نتایج ارزیابی اولیه شاخص قد ۲۰درصد از دختران و  ۸ درصد پسران پایین تر از شاخص نرمال و طبیعی است که این نشان دهنده کمبود منابع مناسب غذایی و مکمل هاست و اگر به طور جدی پیشگیری نشود می تواند عوارض بدی خواهد داشت. همچنین ۳۱ نفر دچار شپش سر هستند که مراحل درمانی آنان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در سنین رشد هستند و توجه به سلامت آنان در تمام زمینه ها از ضروریات است، افزود: از مسولان درخواست می کنیم تا با حمایت از تیم های جهادی سلامت، کمک کنند تا گام مهمی در راستای سلامت جامعه برداشته شود.

در ادامه داوود پیرانی دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران، شهرستان شمیرانات و آموزش و پرورش منطقه چهار برای انجام هماهنگی های لازم اجرای طرح پایش سلامت، تقدیر و تشکر کرد.

دبیر اجرایی طرح پایش سلامت ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه های علوم پزشکی واحد تهران و کانون دانشجویی شهید بهشتی، سنگ بنای خوبی برای اجرای طرح های ملی سلامت کودکان، دانش آموزان، زنان و نیازمندان باشد چراکه در صورت حمایت مسئولان، دانشجویان علوم پزشکی می توانند معمار سلامت جامعه باشند. ‌
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار