رییس کمیته جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشارکت جوانان در انتخابات تا حد زیادی می‌تواند منجر به رای‌دهی سایر اعضای خانواده شود چراکه جوانان امروزی نسبت به جوانان گذشته مزیت‌هایی دارند.
کد خبر: ۴۲۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 16 May 2017
جعفر سطوتی افزود: بیشتر جوانان امروزی از سطح تحصیلی بالایی برخوردار هستند، از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی بیشتر استفاده می‌کنند در نتیجه حجم اطلاعات و مدیریت دانش آنان در اکثر مقوله‌ها بیشتر از سایر اعضای خانواده است. حضور و نقش آفرینی آنان در رویدادهای اجتماعی نیز بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این موارد جوانان می‌توانند اعتماد خانواده را جلب کنند. در واقع بر خلاف گذشته که پدران، مرجعیت و مدیریت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را داشتند، امروزه جوانان تحصیل کرده خانواده‌ها این نقش را بر عهده گرفتند.

رییس کمیته جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که از چه راه‌هایی می‌توان جوانان را به شرکت در انتخابات تشویق کرد، گفت: این کار از راه‌های مختلف امکان‌پذیر است که از جمله آنها می‌توان به توصیه رهبران سیاسی، شخصیت‌های محبوب هنری، ورزشی، علمی و آموزشی، خانواده، همسالان، اساتید دانشگاهی، مراجع تقلید و علمای دینی اشاره کرد.

ایجاد شرایط مساعد برای رقابت‌ها و مبارزات انتخاباتی میان کاندیداها، ایجاد امید به آینده، پیشگیری از بداخلاقی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها و تهمت پراکنی میان نامزدها و تضمین صیانت از آراء از دیگر راه‌هایی است که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توان جوانان را به شرکت در انتخابات تشویق کرد.

وی بااشاره به تبعات شرکت نکردن جوانان در انتخابات گفت: علاوه بر اینکه نرخ مشارکت پایین زیبنده این جامعه مردم سالار نیست درصورت مشارکت کمرنگ جوانان، ممکن است فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که لزوما مطلوب جوانان نباشد . همچنین با توجه به آنکه فرصت ایجاد اصلاح در روند مدیریت کشور هر چهار سال یکبار فراهم می‌شود ممکن است جوانان با از دست دادن این فرصت دچار پشیمانی شوند؛ در حالی‌که پشیمانی سودی ندارد. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار