شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای تنظیم بازار کالاهای اساسی کشور، مقادیر ۸۰ هزارتن برنج و شکر را در قالب " طرح توزیع سبد کالای اساسی ضیافت "ماه مبارک رمضان و بر اساس مصوبه کمیته‌ی تنظیم بازار، در سراسر کشور توزیع می‌کند.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 14 May 2017
معاون بازرگانی داخلی این شرکت دولتی گفت : مقدار 30هزار تن برنج مرغوب وارداتی از نوع سفید DM به تناسب جمعیت هر استان، در سراسر کشور توزیع شده و حواله کالای هر استان نیز ارسال شده است تا از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری توزیع شود.

حسن عباسی معروفان با بیان اینکه قیمت فروش برنج ها به مباشرین توزیع شامل: فروشگاههای زنجیره ای و تعاونیهای مصرف، درب انبارهای این شرکت به ازای هرکیلو گرم 2400 تومان است، افزود: قیمت فروش برنج برای مصرف کنندگان نهایی در فروشگاهها به ازای هر کیلو 2700 تومان تعیین شده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص چگونگی توزیع شکر اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در مجموع مقدار 50 هزارتن شکر سفید درجه یک بین خانوار و صنف و صنعت کشور توزیع خواهد شد.
وی تشریح کرد: مقدار 20هزار تن شکر سفید تصفیه شده‌ی درجه یک با توجه به جمعیت هر استان، جهت مصارف خانوار در نظر گرفته شده است که از طریق عاملین توزیع بین مردم توزیع خواهد شد.

وی اعلام کرد: قیمت شکر تحویلی به عاملین توزیع درب کارخانه به ازای هر کیلو 2520 تومان محاسبه شده و عاملین موظف هستند این کالا را حداکثر به قیمت هر کیلو 2855 تومان به مصرف کننده نهایی بفروشند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مقدار 30 هزار تن شکر سفید تصفیه شده‌ی درجه یک نیز جهت مصارف صنف و صنعت استانها در نظر گرفته شده است که صاحبان صنف و صنعت میتوانند از طریق مراجعه به بورس کالا و یا اخذ حواله مستقیم از شرکت بازرگانی دولتی ایران به تناسب میزان مصرف و پروانه‌ی بهره برداری خود، نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

عباسی معروفان قیمت تحویل شکر به صنف و صنعت درب کارخانه را هر کیلو 2520 تومان اعلام کرد و افزود: صاحبان صنف و صنعت تا پایان سال 96 مهلت مراجعه جهت خرید را شکر دارند .

وی تصریح کرد: فروشگاهها و تعاونیهای عامل توزیع کالاهای اساسی به تشخیص کارگروه تنظیم بازار هر استان و شهرستان و با توجه به پراکنش جمعیتی انتخاب میشوند و معاونت های اقتصادی و توسعه منابع استانداریها در سراسر کشور مسئولیت نظارت کامل بر توزیع کالاها تا رسیدن به دست مصرف کنندهع نهایی را بر عهده دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار