مهدی چمران با اشاره به تلفیق صنعت و زندگی در منطقه ۲۱ تهران گفت: این موضوع ایجاب می‌کند که ما تأکید ویژه‌ای بر مباحث زیست‌محیطی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۲۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 14 May 2017
مهدی چمران در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی، ترافیکی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲۱ گفت: منطقه ۲۱ منطقه‌ای ویژه‌ای است، هم صنعتی است و هم مسکونی و طبعاً تلفیق این دو در کنار هم چندان منطقی نیست.

وی تأکید کرد: اصولاً از نظر شهرسازی، مناطق مسکونی نباید در کنار مناطق صنعتی قرار گیرند. اکنون وقتی کارخانه‌ها تعطیل می‌شود شاهد صف طولانی اتوبوس‌ها و سرویس‌ها در داخل معابر شهری هستیم.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: این ساختار، ساختار درستی نیست، اما به هر حال پیش آمده و شرایط این وضعیت را ایجاد کرده است.

چمران تصریح کرد: شرایط موجود، کار کردن در منطقه ۲۱ را دشوار ساخته است. شهردار این منطقه هم باید با صنایع و کارخانجات دست و پنجه نرم کند و هم شرایط سُکنی و آرامش مردم را به خوبی فراهم سازد.

وی تأکید کرد: به ویژه از نظر زیست‌محیطی باید به گونه‌ای کار شود که کارخانه‌ها به محیط زیست منطقه آسیب نرسانند و افراد ساکن منطقه بتوانند در آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

چمران با اشاره به پروژه‌هایی که در یکی دو سال گذشته در سطح منطقه افتتاح شده، گفت: جا دارد از اقدامات شهرداری در افتتاح این پروژه‌ها تشکر و قدردانی کنم. البته مسئولان و اعضای شهر باید همه وقت خود را به مردم اختصاص دهند و این شرط خدمت است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: امیدواریم مردم نامزدهای صالح تر را انتخاب کنند؛ کسانی که چشمشان به نیروهای مردمی است و به درون کشور نگاه می‌کنند. تجربه نشان داده که نگاه به آن سوی مرزها ما را به جایی نمی‌رساند.

وی با اشاره به تحولات چشمگیر تهران در دهه گذشته گفت: این تحولات قابل انکار نیست و تمام کارشناسان خارجی که به تهران سفر می‌کنند بر این موضوع تأکید دارند. البته تأکید می‌کنیم مشکلات بسیاری باقی مانده است که باید با کمک مردم نسبت به رفع آنها اقدام کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار