تابناک تهران - اتوبوس های تندرو بی آر تی که قرار بود روزی مهم ترین وسیله حمل و نقل عمومی باشد، این روزها مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری دارد، مشکلاتی که گویا در نهایت مردم باید آن را حل کنند نه مسئولین مربوطه.
کد خبر: ۴۲۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 14 May 2017
سامانه اتوبوس‌های تندرو یا BRT که مخفف Bus Rapid Travel است، از وسایل حمل و نقل عمومی است که در بسیاری از کلان‌شهرهای دنیا برای افزایش سرعت اتوبوس‌ها استفاده شده است. پیمودن سریع مسیر، زمان انتظار کوتاه، در دسترس بودن و امکانات مناسب در اتوبوس‌ها از جمله مزایا و ویژگی‌های این شیوه از حمل و نقل عمومی است.

اما این اتوبوس ها که در بسیاری موارد تنها راه رفت و آمد در برخی مسیرها هستند، مانند مسیر شمال به جنوب خیابان ولیعصر گاهی با مشکلات زیادی رو به رو می شوند، یکی از این مشکلات شارژ بودن یا نبودن کارت بلیط هاست.
شارژ کارت بلیط های بی آ تی، ابتدایی ترین مشکلی که توجهی به آن نمی شود / نها را شهروندان سامانه 137 است
فکرش را بکنید، یک روزصبح کارت بانکی اعتباری خود را جا گذاشته اید، وارد برخی ایستگاه های بي آر تی از جمله خط امانیه، باشگاه خبرنگاران و ده ها ایستگاه دیگر می شوید، با زدن کارت بلیط به دستگاه متوجه خالی بودن آن می شوید و تنها از یک طریق می توانید آن را شارژ کنید، آن هم دستگاه پز، درون ایستگاه!!!!! کارت بانکی همراهتان نیست، مأمور پول قبول نمی کند، تا ایست گاهي که بتوانید پول کارت را شارژ کنید فاصله بسیار است و زمان شما هر لحظه کمتر می شود.....

در نهایت نتیجه، جر و بحث شما و مأمور ایستگاه می شود و بعد هم دلسوزی یکی از مسافران و زدن کارت برای شما.....

این موضوع  از جمله اتفاقاتی است که برای اکثر مسافران هر روزه بی آر تی رخ ميدهد. در صورتی که قرار بود این اتوبوس ها بهترین و آسان ترین وسیله حمل نقل باشند. البته به این مشکل، مسائل دیگر همچون شلوغی های کلافه کننده در ساعات پرتردد شهر، کمبود تعداد اتوبوس ها و نوازندگان داخل بی آر تی ها را نیز باید اضافه کرد، که دیگر صبر و طاقت از مسافران گرفتند و هرروز نارضایتی ها از این اتوبوس های تندرو بیشتر می شود.

مجتبی شاکری، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره راهکار شورای شهر تهران برای حل این مشکل گفت: "مسافران باید نام ایستگاه هایی که این مشکلات را دارند اعلام کنند تا اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود."

وی ادامه داد: "شهروندان ناراضی از اینگونه مسائل باید با تماس با شماره گویای 137 مشکل را مطرح کنند تا رسیدگی شود."
حالا سؤال اینجاست که به نظر شما با این نوع رسیدگی چقدر زمان نیاز دارد تا مشکل رفع شود؟ چگونه می توان نام تک تک ایستگاه ها را اعلام کرد؟ چند نفر از شهروندان با این سامانه آشنایی دارند؟ و اصلا  تا به حال به کدام شکایت در سامانه 137 رسیدگی شده که به این نوع شکایت ها رسیدگی شود؟

در تمام فشارهای شهر دیگر تحمل شارژ کارت بلیط و گوش کردن صدا نوازنده ها و هزاران مشکل دیگر مثل بنزین روی آتش است که هر شهروندی را عصبانی می کند. چراکه از کوچکترین حقوق شهروندی که عزت و احترام، و آرامش است برخوردار نیستند. 

اینها تمام نشانگر مدیریت ضعیف شهری است. وقتی مردم اینگونه مشکلات را می بینند و لمس می کنند، مطمئناٌ رفت و آمدهای شهری را تنها با اتومببیل های شخصی خود انجام می دهند و توجهی به حرف مدیران شهری نمی کنند، چراکه توجهی از آنها نمی بینند.

مدیران شهری و اعضای شورای شهر ابتدا باید به وظایف خود درست عمل کنند و زیرساخت های حمل و نقل و هزاران حوزه دیگر را حل کنند بعد از شهروندان بخواهند که طبق برنامه های آنها پیش بروند. وقتی شهروندان در حمل و نقل عمومی راضی نگه داشته نمی شوند مسلماً از خودروهای شخصی استفاده می کنند.

این یکی از ابتدایی ترین مشکلات شهری است که گویا توجهی به آن نمی شود....
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار