تابناک تهران - سرپرست کمیته امداد شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با تابناک تهران درباره حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در این شهرستان گفت: "در سال گذشته در اسلامشهر برای حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه که در سطح این شهرستان حدود 118 نفر بودند، سبد غذایی به ارزش 84میلیون تومان توزیع شد."
کد خبر: ۴۲۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 13 May 2017
در حال حاضر کودکان بسیاری از سوء تغذیه و پیامدهای ناشی از آن رنج می برند که یکی از عوامل آن ناآگاهی والدین در خصوص تغذیه  کافی آنها می باشد. نوزادان مادرانی که برنامه غذایی آنها براساس مقادیر کافی مواد مغذی قرار داده شده، از نظر سلامت عمومی و قوای جسمانی بهتر از نوزادانی هستند که مادرانشان در دوران بارداری دچار کمبود غذایی بوده و برنامه نامناسب داشته اند.

سوءتغذیه در کودکان بر اساس عوامل متعددی رخ می دهد:فقر، ناآگاهی و بی اطلاعی، رژیم غذایی نادرست، سبک زندگی غلط، ابتلا به  بیماری هایی که بر تغذیه و عادات غذایی اثرگذار است، فرهنگ نادرست تغذیه و... همگی از عوامل ایجاد یا ادامه آن است. در این میان نوزادان و کودکانی که در ابتدای زندگی و سن رشد قرار دارند به دلیل نیاز بیشترشان به مواد معدنی برای شکل گیری بهتر اعضا و ارگان های بدن بیشتر با خطر سوءتغذیه روبه رو هستند.
حمایت  کمیته امداد از 118 کودک مبتلا به سوء تغذیه در اسلامشهر / مادران کودکان هم آموزش می بینند
در دهه 1380 برخی آمارها حاکی از این بود که در هر پنج ثانیه یک کودک جانش را به سبب گرسنگی از دست می دهد؛ و یک دهه  پیش، هر پنج ثانیه، یک کودک.

شناسایی کودکان کمتر از شش سال دارای مشکل سوء تغذیه توسط خانه های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح استان تهران انجام می شود، تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت کمیته امداد نیستند و سیاست های امداد به سمتی پیش می رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

در سال گذشته ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه به کمیته امداد استان تهران معرفی شدند، این کودکان که تحت حمایت هستند، هر سه تا شش ماه برای معاینات دوره ای و ارزیابی به مراکز بهداشت معرفی می شوند.

کامل فیروزمرنی، سرپرست کمیته امداد شهرستان اسلامشهر، در گفت و گو با تابناک تهران درباره حمایت از این کودکان در شهرستان اسلامشهر گفت: "در سال گذشته در اسلامشهر برای حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه که در سطح این شهرستان حدود 118 نفر بود سبد غذایی به ارزش 84میلیون تومان توزیع شد."

وی ادامه داد: "این سبدهای غذایی حمایتی برای رفع سوء تغذیه این کودکان ارائه می شود."

فیروز مرنی همچنین درباره آموزش مادران این کودکان اظهار کرد: "چون درمان سوء تغذیه به جز تغذیه مناسب نیازمند اطلاعات کافی نسبت به مواد غذایی و بیماری هاست، در این راستا همزمان با توزیع سبد غذایی حمایتی، به مادران نیز آموزش های لازم داده می شود."

وی همچنین افزود: "خانواده ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد با طرح حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه، سبدهای غذایی را دریافت کنند."

سرپرست کمیته امداد شهرستان اسلامشهر، درباره نحوه معرفی کودکان دارای سوء تغذیه به کمیته امداد بیان داشت: "بعد از پایش کودکان کمتر از 6 سال، توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه ها، کودکان مبتلا به سوء تغذیه به مراکز کمیته امداد شهر مربوطه معرفی می شوند، و طبق نظر و بررسی های کارشناسان سبد غذایی مخصوص کودک تهیه می شود."

فیروز مرنی در پایان تأکید کرد: "اگر کودکان مبتلا به سوء تغذیه معالجه نشوند در آینده با مشکلات عدم تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی و اختلالات جسمی مواجه می شوند."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار