رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: تولید «هالوفایبر صافی دیالیز» در داخل کشور از منظر اقتصاد دولتی بسیار کمک کننده خواهد بود و هزینه های دیالیز را کاهش چشمگیری می دهد.
کد خبر: ۴۲۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 May 2017
دکتر سید امیر محسن ضیائی در دیدار با مسئولان عالی بانک ملت، فعالیت ها و خدمات پزشکی و دارویی هلال احمر را شامل تولید ۸۰ قلم دارو و همچنین تولید لوازم پزشکی از جمله لوله های صافی دیالیز و... معرفی کرد و افزود: فعالیت های اقتصادی جمعیت هلال احمر در راستای رسیدن به خودکفایی و عدم نیاز به بودجه های عمومی انجام می شود و امیدواریم در آینده نزدیک به این مهم دست یابیم تا به عنوان یک نهاد عمومی غیرانتفاعی آزادی بیشتری در ارائه خدمات بشردوستانه به جامعه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال ۹۶ سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گرفته، گفت: ما خود را متعهد می دانیم طرح های هلال احمر در راستای تحقق شعار سال به اجرا درآید.

ضیائی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ در کشور نیاز به ۲۸ هزار تخت دیالیز داریم، افزود: میزان مصرف وسایل یک بار مصرف دیالیز روز به روز افزایش یافته و خدمت گیرندگان این حوزه با توجه به جمعیت ایران در حال افزایش هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه از سال قبل، لوله های صافی دیالیز در کارخانه سها هلال در حال تولید است، خاطرنشان کرد: هالوفایبر یا همان فیبرهای داخل این لوله های دیالیز که با تکنولوژی بسیار پیشرفته، عمل تصفیه خون را بر عهده دارد، از آلمان وارد می شد که بزودی با ورود تکنولوژی و دانش لازم، تولید این فیبرها در داخل کشور آغاز می شود.

ضیائی با تاکید بر اینکه با توجه به اجرای برجام، مجوزهای دولتی انتقال این تکنولوژی در کشور آلمان صادر شده است، خاطرنشان کرد: با تولید این فیبرها و صافی دیالیز که تکنولوژی آن از یکی از بزرگترین شرکت های آلمانی وارد می شود، هزینه دیالیز کاهش چشمگیری یافته و در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نیاز به صافی دیالیز، نیازی دائم و رو به افزایش است، افزود: در منطقه این تکنولوژی وجود ندارد و در صورتی که تا یک سال و نیم آینده آن را به مرحله تولید برسانیم، به سرعت می توانیم صادرات آن را نیز شروع کنیم.

ضیائی با اشاره به اینکه با تولید این هالوفایبر صافی دیالیز، نیاز به آب استریلیزه نیز وجود دارد که همزمان توانایی راه اندازی چند خط تولید به وجود می آید تاکید کرد: تولید هالوفایبر صافی دیالیز در داخل کشور از منظر اقتصاد دولتی نیز بسیار کمک کننده خواهد بود و هزینه های دیالیز را کاهش چشمگیری می دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: طرحی در جمعیت هلال احمر آماده شده که با همکاری بانک ملت به عنوان داوطلب حقوقی جمعیت و پشتیبان مالی ماموریت های جمعیت، پروژه تولید این تکنولوژی در شرکت سها هلال افتتاح شود.

ضیائی تاکید کرد: همکاران معنوی و مادی جمعیت های ملی در سراسر دنیا بسیار قابل توجه و احترام هستند افزود: بخش مهمی از توافقنامه هلال احمر با بانک ملت در خرید بالگردهای امدادی انجام شده و راغب هستیم این همکاری را گسترش دهیم.

در ادامه دکتر مهدی عبدوس مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تولید هالوفایبر صافی دیالیز می تواند انجام عمل دیالیز را از ۴ ساعت به ۲ ساعت کاهش دهد افزود: تولید این صافی دیالیز با تکنولوژی جدید بر کیفیت و طول عمر بیماران نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: این تکنولوژی در حال حاضر تنها در کشور ژاپن وجود دارد که با اجرای برجام، جمعیت هلال احمر ایران نیز می تواند سوپر تکنولوژی تولید این هالوفایبر صافی دیالیز را وارد کرده و ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه پروژه تولید آن را افتتاح کند.

اعلام آمادگی بانک ملت برای حمایت از پروژه های اقتصادی هلال احمر

مدیرعامل بانک ملت نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری با مجموعه هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر مجموعه ای است که همکاری با آن از افتخارات بانک ملت محسوب می شود.

هادی اخلاقی با اشاره به رسالت بانک ملت مبنی بر حمایت از مشتریان بانک تا تحقق کامل اهداف آنها، افزود: ما در مقابل مجموعه هایی که رسالت های اجتماعی بر عهده دارند تکلیف سنگین تری احساس می کنیم.

وی با اعلام آمادگی بانک ملت برای حمایت از پروژه های اقتصادی مجموعه هلال احمر، تاکید کرد: براساس توافقنامه های تکمیلی در آینده بسیار نزدیک، ابزارهای همکاری بیشتر میان بانک ملت و جمعیت هلال احمر در زمینه تولید صافی دیالیز فراهم می شود.

بنا براین گزارش و با پیشنهاد دکتر ضیائی مقرر شد کمیته مشترکی میان بانک ملت و جمعیت هلال احمر برای بررسی مفاد تواقفنامه جدید میان دو مجموعه تشکیل شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار