رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از اتمام کار بازسازی حرم های مطهر و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 13 May 2017
حسن پلارک، گفت: ستاد بازسازی یک مجموعه ایی مردمی است که با همت مردم تشکیل شده است و با هدایت یک سیستم مدیریتی دولتی از حدود ۱۲ سال پیش در حال فعالیت است و تلاش شد در این مدت جفایی که در دوران حکام جور در عراق نسبت به این امکان مقدس در ادوار مختلف اتفاق افتاده بود جبران شود.

وی با اشاره به صدمات وارد شده به این اماکن مقدس به ویژه در قرن معاصر و در دوران صدام  تصریح کرد: این باز سازی بعد از آزاد سازی عراق از دست بعثی ها ضرورت اصلی بود که مردم ایران و شیعیان عاشق و دلباخته که به آن اقدام کردند.

پلارک با اشاره به آغاز کار بازسازی از سال ۸۰ و تدام آن تا سال ۸۸ گفت: طی ۸ سال به  هر حرمی که ما وارد شدیم نیاز به یکبار بازسازی وسیع و کسترده داشت . وی این باسازی را شامل تمامی موارد مورد نیاز یک زائر عنوان کرد.

پلارک این بازسازی را شامل حرم امام علی ع در نجف اشرف، حرم مقدس سید الشهدا و حرم ابوالفضل کربلا و حرم مقدس امام موسی کاظم در کاظمین  و حرم امام جواد و امامین عسگرین در سامرا عنوان کرد.

وی تاکید کرد: این بازسازی اماکن مقدس همچون مساجد سهله و  کوفه و حرم حضرت مسلم و طفلان مسلم در مصیب را هم در برگرفت.

رئیس ستاد ‏بازسازی عتبات عالیات گفت: یک پروژه بزرگ در حرم سید الشهدا متقبل شده ایم که شامل مقاوم سازی چهار ستون گنبد موجود در حرم  حضرت سید الشهدا است و طرحی دیگر داریم به نام طرح معراج و افزایش ترفیع حرم امام حسین.

پلارک با قدردانی از همت عاشقانه و دلسوزانه این طرح ۸ ساله اظهار داشت: کمک های کوچک مردمی باعث شد این طرح عظیم ملی شود.

وی در پایان درباره تبلیغات کمک های مردمی به طرح گفت: تبلیغات معتبر در این زمینه تنها تبلیغاتی هستند که از طریق سامانه همراه اول منتشر می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار