تابناک تهران - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، در گفت و گو با تابناک تهران گفت: "خوشبختانه در سال 96 میزان جرائم زیست محیطی در استان تهران به میزان قابل توجهی کاهش داشته، حتی می توان گفت به صفر رسیده است."
کد خبر: ۴۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 12 May 2017
امروزه، باقي ماندن محيط زيست سالم روي كره زمين، به صورت نگراني جدّي درآمده است. اين بحران، چهره جهان را تغيير داده است و اين دگرگوني، هر روز بيشتر آشكار و سبب دلهره اي بزرگ تر مي شود.

طبق قانون هر اقدامی کــه تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مــواد مسموم کننده در رود خانه ها ، زباله در خیابانها و کشتار غیر مجاز دام استفاده ی غیر مجاز فاضلاب خام یا پس آب تصفیه خانه هایفاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می باشند و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند بــه حبس تــا یک سال محکوم خواهند شد.
کاهش جرائم زیست محیطی در استان تهران
جرم زیست محیطی هر نوع فعلی یا ترک فعلی را گویند که سبب ورود آسیب و صدمه شدید به محیط زیست و به خطر افتادن جدی سلامت بشر می‌شود.

طبق گفته های دادستان استان تهران، یکی از راهکارهای موثر در حفاظت از محیط زیست، تلقی کردن جرائم زیست محیطی به عنوان فساد است.

طبق اخبار منتشر شده، با اجرایی شدن مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص افزایش پرداخت ضرر و زیان بابت حیات وحش و دیگر مشکلات زیست محیطی این موضوع باعث کاهش تخلفات در استان تهران و مخصوصاً در فروردین 96 شده است.

نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره میزان جرائم زیست محیطی در استان تهران گفت: "خوشبختانه در سال 96 میزان جرائم زیست محیطی در استان تهران به میزان قابل توجهی کاهش داشته، حتی می توان گفت به صفر رسیده است."

وی ادامه داد: " از گونه های حیات وحش که در استان تهران به وفور خرید و فروش می شد، سمندر لرستان، مار لاک پشت آبی بود."

میرزاکریمی با اشاره به برخورد با معاملات سمندر لرستانی اظهار کرد: "اما امسال با توجه به جرائم نقدی و مجازات هایی که برای خرید و فروش گونه های جانوری در نظر گرفته شد، و همچنین گشت و پایش های مستمر هیچکونه خرید و فروشی در زمینه معامله سمندر لرستانی رخ نداد، در حقیقت هیچگونه خرید و فروش سمندر انجام نشد."

وی همچنین افزود: " مار و لاک پشت آبی در روزهای پایانی سال از شهرهای شمال کشور به تهران می آید و به فروش می رسد، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا امسال هم معامله این گونه های جانوری کاهش پیدا کند."

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، در پایان درباره آمار کشف گونه های جانوری مار و لاک پشت آبی در استان تهران نسبت به سال گذشته بیان داشت: "امسال تنها 40 مورد مار آبی و لاک پشت برکه ای کشف و ضبط شد، و به پارک پردیسان تحویل داده شد اما در سال گذشته بیش از 2هزار مارآبی و لاک پشت برکه ای کشف و ضبط شد."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار