مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفت: انتخابات ریاست جمهوری عرصه‌ای است که کاندیدها در آن برای بدست آوردن بالاترین مقام اجرایی کشور، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را بازگو می‌کنند، در این میان مهم آن است که بیان وعده‌ها و گفتمان انتخاباتی کاندیدها عاری از عوام فریبی، درنوردیدن مرزهای اخلاقی و شعارهای سطحی باشد.
کد خبر: ۴۲۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 10 May 2017
روزبه کردونی با اشاره به وجود تفاوت بین ارائه سیاست و برنامه برای حمایت اجتماعی از گروه‌های آسیب پذیر و سوء استفاده از گروه‌های آسیب پذیر برای جلب رای، اظهار داشت: برای نمونه اینکه برخی کاندیدها در فیلم‌های مستند خود و یا در مناظره‌ها از کودکان کار مایه می‌گذارند و تصویر آنها را به نمایش می‌گذارند، آنهم بدون آنکه سیاست و برنامه‌ای برای بهبود فقر این کودکان ارائه دهند، بدین معناست که کودکان کار در دیدگاه برخی کاندیداها  ابزاری برای کسب رای هستند که این موضوع خود مظلومیت این کودکان را دو چندان می‌کند.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، گفت: اگر دغدغه کاندیدهای ریاست جمهوری به واقع کودکان و فقر آنها باشد، بایستی سیاست‌های مشخص و برنامه‌های عملیاتی در جهت کنترل و کاهشی فقر کودکان ارائه کنند. نشان دادن تصاویر این کودکان در مستندهای انتخاباتی و ذکر نام آنها در مناظره‌ها و گفت‌وگوهای مردمی صرفاً تنزل نقش این کودکان از اقشاری آسیب‌پذیر به ابزاری برای کسب رای است. که این امر نه اخلاقی است و نه انسانی!

کردونی در ادامه گفت: به جرات می‌توان دولت تدبیر را دولت دوستدار کودک نامید، چرا که سیاست گذاری مناسب و اقدامات گسترده دولت تدبیر در حوزه کودکان بی‌نظیر بوده است.

کردونی با اشاره به اینکه نتیجه سیاست‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه کودکان بازگشت به تحصیل ( فقط در وزارت رفاه) حدودا ۱۰ درصدی کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و کاهش شش تا هشت درصدی کار کودک بوده‌است، اظهار داشت: اگر سایر کاندیدها سیاست و برنامه بهتری از آنچه در این دوران دولت تدبیر انجام شده است سراغ دارند با جزییات ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار