تابناک تهران - قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد استان تهران، در گفت و گو با تابناک تهران از خرید و ساخت 476 واحد مسکونی و بازسازی یک هزار 200 واحد برای مددجویان کمیته امداد در سال 96 خبرداد."
کد خبر: ۴۲۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 10 May 2017
نياز به سرپناه و محلي امن براي آسايش و گذران زندگي از جمله نيازهاي فطري و اوليه انسانهاست. همه ابناء بشر از ابتدا تا كنون ‌همواره بدنبال تهيه و تدارك محلي به عنوان سرپناه و محل اسكان بوده و هستند و شايد بتوان گفت امروزه تأمين مسكن از جمله پیچیده ترین وترین مسائل هر جامعه به شمار می آید.

كشور اسلامي مان ايران نيز از اين امر مستثني نبوده و قشر وسيعي از جمله طبقات محروم وكم درآمد با مشكل مسكن مواجه هستند. متأسفانه با وجود همه تلاشهاي بعمل آمده از اول انقلاب تاكنون، مشكل مسكن كماكان از عمده‌ترين مشكلات قشر محروم و كم درآمد مي‌باشد. يكي از برنامه‌هاي اساسي كميته امداد امام خميني(ره) تأمين مسكن براي نيازمندان است. متولي اجراي اين برنامه اداره مسكن و ساختمان است.
تأمین 476 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در سال 96
لذا كميته امداد امام خميني مسئله تأمين مسكن مددجويان و ولينعمتان خود را از نظر دور نداشته و در كنار ساير خدمات خود در راستاي تأمين حداقل مايحتاج و نيازهاي ضروري نيازمندان مورد حمايت در امر تأمين مسكن آنها فعاليت و خدمات قابل توجهي داشته است. 

کریم محمودی، قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره تأمین مسکن مددجویان گفت: "براساس پیش بینی ها در سال 96 انشالله برای خرید و ساخت 476 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اقدام می شود."

وی ادامه داد: "البته حدود یک هزار 200 واحد مسکونی این مددجویان نیز بازسازی خواهد شد."

محمودی درباره تأمین مسکن مددجویان در سال گذشته اظهار کرد: "در سال گذشته 240 واحد مسکونی با اعتبار بیش از 46 میلیارد ریال بود."

وی درباره منابع تأمین این اعتبارات بیان داشت: "13 میلیارد و 600 میلیون از محل اعتبارات دولتی کمیته امداد امام خمینی، 32 میلیارد و 500 
میلیون از اعتبارات امدادی، 26 میلیارد از کمک های خیرین و مابقی از خود مددجویان تأمین شد."

قائم مقام شهرستان‌های کمیته امداد استان تهران با اشاره به سقف کمک بلاعوض به مددجویان تصریح کرد: "در شهرها 25 میلیون 
تومان و در روستاها 15 میلیون تومان به مددجویان تسهیلات بلاعوض مسکن داده می شود."

وی با اشاره به الویت پرداخت تسهیلات افزود: "الویت پرداخت تسهیلات مسکن در بین مددجویان کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار و ایتام است."

محمودی در پایان گفت: "مقاوم‌سازی، احداث آشپزخانه، سرويس بهداشتی و تخصيص اعتبار برای تعميرات كلی و جزیی مسكن مددجويی، تكميل واحدهای نيمه‌تمام شهری و روستايی از ديگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) است که برای رفاه حال مددجویان انجا می شود."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار