رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری جوان لامکانی که با شیک پوشی به استخدام یک آژانس املاک در آمده و اقدام به سرقت از منزل یکی از مشتریان بنگاه کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 06 May 2017
۲۶ فروردین ۹۶ وقوع یک فقره سرقت منزل در بلوار فردوس به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق پس از بیهوش کردن صاحبخانه اقدام به سرقت بخش اعظمی از اموال منزل شامل تلویزیون ، لپ تاپ ، طلاجات ، البسه ، ۲۰ میلیون تومان وجه نقد و ... کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل به شیوه بیهوشی و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه ۵ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و خانم صاحبخانه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  از مدتی پیش تصمیم به فروش خانه خود گرفتم و به همین علت به یک بنگاه املاک رفتم و اطلاعات مربوط به فروش خانه را در اختیار مدیر بنگاه قرار دادم. پس از آن جوانی به نام میثم که کت و شلوار و کراوات داشت به عنوان شاگرد بنگاه املاک و در چندین نوبت برای کارشناسی و بازدید منزل به خانه من آمد اما خانه همچنان به فروش نمی‌رفت تا اینکه در تاریخ ۲۵ فروردین ماه میثم دوباره به خانه من آمد و مدعی شد که با یک خریدار برای بازدید نهایی خانه قرار گذاشته است.

مدتی از حضور میثم در خانه گذشت اما خبری از خریدار نشد تا اینکه به پیشنهاد میثم ، او شخصا اقدام به سفارش غذا از رستوران کرد و در حال خوردن غذا بودیم که به محض خوردن چند قاشق اول ، بیهوش شده و دیگر متوجه هیچ چیز نشدم، حوالی ساعت ۲۴ به هوش آمدم و متوجه شدم که قسمت قابل توجهی از اموال خانه از جمله ۲۰ میلیون تومان وجه نقد داخل منزل و ... سرقت شده است.

کارآگاهان با مراجعه به بنگاه املاک و در بررسی تصاویر مدارک و اطلاعات ارائه شده از سوی میثم . م متولد ۱۳۶۶ متوجه شدند که تمامی آدرس های ارائه شده از سوی وی به بنگاه واهی است. همچنین بنا بر تحقیقات ، میثم در طول مدت تردد خود در بنگاه همیشه از کت و شلوار ، کروات و یک کیف دستی از نوع سامسونت استفاده می‌کرده و به همکاران خود و دیگر کسبه گفته که دارای مدارک کارشناسی در رشته مهندسی است.

در شرایطی که هیچگونه آدرس و نشانی از میثم وجود نداشت ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی شده و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که میثم در شهر تهران بلا مکان است و شب‌ها صرفا برای استراحت به یک گرم خانه در محدوده میدان انقلاب مراجعه می‌کند.

با شناسایی دقیق گرم خانه ، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت تا سرانجام در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه ، میثم دستگیر و در بازرسی از کیف دستی‌اش مقادیری از اموال مالباخته از جمله قسمتی از وجوه نقد ، لپ تاپ و... کشف شد و پس از آن هم بخش دیگری از اموال مسروقه در یک چمدان واقع در گرم خانه کشف شد.

میثم . م پس از انتقال به پایگاه دوم آگاهی ، صراحتا به سرقت از منزل مالباخته و فروش قسمتی از اموال مسروقه از قبیل طلاجات ، تلویزیون و ... نیز اعتراف کرد که با راهنمایی وی ، محل فروش طلاجات و... شناسایی و مابقی اموال مسروقه نیز کشف شد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر  گفت: با اعتراف صریح متهم به سرقت به شیوه بیهوشی و کشف قسمت قابل توجهی از اموال مسروقه، متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و با قرار صادره از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار