رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از اشتغال فصلی ۷۵۰ نفر در شهرک صنعتی آیینه ورزان خبر داد
کد خبر: ۴۱۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 02 May 2017
موسی احمدی، با اشاره به وضعیت ناحیه صنعتی آئینه ورزان اظهار کرد: ناحیه صنعتی آئینه ورزان نیاز به تقویت استانی و همسوی اقتصاد مقاومتی دارد.

وی در خصوص مشخصات ناحیه صنعتی آئینه ورزان در سال ۹۵ اظهار کرد: اراضی در اختیار این ناحیه صنعتی ۲۸/۸ و زمین صنعتی آن ۱۸ هکتار است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ادامه داد: مساحت واگذاری صنعتی ۱۷ هکتار، تعداد واحدهای فعال ناحیه صنعتی آئینه ورزان ۲۸ واحد، تعداد اشتغال فصلی ۷۵۰ نفر و تعداد کل قطعات صنعتی ۶۴ مورد است.

احمدی در خصوص وضعیت زیرساخت های ناحیه صنعتی آئینه ورزان گفت: این ناحیه صنعتی دارای آب، برق، تلفن و ۸۰ درصد پیشرفت گاز رسانی داشته است و همچنین تصفیه خانه مرکزی آن نیز در دست احداث است.

وی افزود: وضعیت فعالیت ناحیه صنعتی آئینه ورزان در شهرستان دماوند باتوجه به امکانات و شرایط فراهم شده کمتر از ۴۴ درصد است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه تعداد واحدهای غیر فعال ناحیه صنعتی آئینه ورزان ۱۳ مورد است، گفت: تعداد واحدهای در دست احداث در این ناحیه دو مورد و تعداد زمین های راکد نیز یک مورد است.

احمدی اضافه کرد: همچنین تعداد واحدهای کاملا تعطیل ۲۰ مورد و تعداد کارخانه هایی که به انبار تبدیل شده اند ( البته در قالب واحدهای تعطیل هستند ) هشت مورد هستند که در ساختمان های کارخانجات تعطیل هستند.

وی در خصوص اشتغال از دست رفته در ناحیه صنعتی آئینه ورزان در شهرستان دماوند گفت: تعداد ۸۲۰ مورد اشتغال از دست رفته در این ناحیه وجود دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: در صورت فعال شدن کارگاه های غیر فعال و جایگزینی واحد تعطیل با واحدهای صنعتی جدید اشتغال حداقل یک هزار و ۹۰۰ تا دو هزار نفر مورد انتظار است که نقش چشم گیر و مؤثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

احمدی با بیان اینکه ناحیه صنعتی آیینه ورزان از دهه ۷۰ شروع به فعالیت کرده است، افزود: در دوره ای واحدهای فعال در ناحیه صنعتی آیینه ورزان فعالیت خود را آغاز کردند اما در یک برهه ای از زمان منتهی به سال ۹۲ رکود تولید باعث از دست رفتن ۸۲۰ اشتغال شده بود که اکنون با اقدامات صورت گرفته این مورد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین از سال ۹۲ با تحولات اقتصادی و اهمیت طرح های رونق تولید و رفع موانع، به بعد روند احیای شرایط اشتغال رو به رشد صعودی است و امید است در سال جاری فرصت های از دست رفته جبران شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار