فرمانده تیپ انصار الحسین (ع) استان همدان اظهارداشت: ۳۹۰ نفر از رزمندگان پادگان ابوذر در مظلومیت و به طور وحشیانه به شهادت رسیدند به گونه ای که حتی اثری از جنازه شهید محمد ذبیحی باقی نمانده و تا کنون کسی به این شهدا نپرداخته است.
کد خبر: ۴۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 31 May 2015

فرمانده تیپ انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ۳۹۰ نفر از رزمندگان پادگان ابوذر در مظلومیت و به طور وحشیانه به شهادت رسیدند، گفت: مظلومیت شهدای پادگان ابوذر نباید فراموش شود.

به گزارش مهر، مهدی فرجی در یادواره سردار شهید حاج محمود شهبازی که در تالار فجر همدان برگزارشد با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از رزمندگان ما گمنام هستند و این از بزرگواری آنها است، افزود: شهید شهبازی در شهر و حتی بین خانواده خود نیز گمنام بود به طوریکه پدرش در زمان شهادت متوجه شد که شهید شهبازی فرمانده بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهیدشهبازی به خانواده اش گفته بود که در سپاه همدان یک باغبان ساده است، اظهارداشت :خیلی ها نمی دانستند شهید شهبازی مهندس است اما وی پایان نامه تحصیلاتش را در عملیات فتح المبین و خرمشهر تمام کرد و ۲۳ شبانه روز برای آزاد سازی خرمشهر جنگید کمااینکه آزاد سازی خرمشهر کار یک روز و دو روز نبود بلکه ماه ها به طول انجامید.

فرمانده تیپ انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه عمق رزمندگی شهید شهبازی در همدان بود، بیان داشت: زمانی که نخستین یادواره را برای شهید شهبازی برگزار کردند خیلی ها می گفتند این فرد اصفهانی است و چه لزومی دارد که در همدان برایش مراسم یادبود برگزار شود در حالی که شهید شهبازی فرمانده سپاه همدان بود.

فرجی در ادامه با اشاره به اینکه در مدتی که شهید شهبازی در سپاه همدان بود حتی یکبار هم اجازه نداد که محیط کارش را کسی مرتب کند، عنوان کرد: کسانی که با شهید شهبازی بودند نیز خصوصیات وی را داشتند.

وی در ادامه با تاکید براینکه بازگویی ابعاد شخصیتی شهید شهبازی یکی از ضروریات حال حاضر است، عنوان کرد: این شهید بزرگوار مفسر نهج البلاغه و قرآن بود.

فرجی با بیان اینکه شهید شهبازی نسبت به شهدا احساس دین داشت، گفت: وی نسبت به فرزندان شهدا مهربان و دلسوز بود و به آنها محبت و توجه بسیار زیادی می کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید شهبازی به خانواده محرومان هم توجه داشت، افزود: استان همدان امثال شهید شهبازی زیاد داد و مظلومیت رزمندگان پادگان ابوذر نباید فراموش شود.

فرمانده تیپ انصار الحسین (ع) استان همدان اظهارداشت: ۳۹۰ نفر از رزمندگان پادگان ابوذر در مظلومیت و به طور وحشیانه به شهادت رسیدند به گونه ای که حتی اثری از جنازه شهید محمد ذبیحی باقی نمانده و تا کنون کسی به این شهدا نپرداخته است.

فرجی با بیان اینکه شهید ذبیحی انسان بسیار مخلص و ساده ای بود، بیان داشت: در این زمینه شرمنده خانواده این شهید بزرگوار هستیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه هیچ یک از شهدای ایران اسلامی مجهول نیستند، گفت: نباید شهدای ۲۰ فروردین سال ۶۶ بیمارستان ۲۲ بهمن خرمشهر را فراموش کنیم چرا که در عرض سه دقیقه ۷۳ نفر به طور مظلومانه و غریبانه با گاز سیانور شهید شدند و حتی فرصت گذاشتن ماسک برروی صورت خود را نداشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار