انتخاب شهرهای مختلف کشور برای میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی، امکانی برای سنجش ظرفیت های مختلف ورزشی، اقامتی و فرهنگی و همچنین فرصت بزرگی برای توسعه ورزش در نقاط مختلف کشور است که البته لازم است با نیازسنجی و متناسب با ظرفیت های هر منطقه درنظر گرفته شود.
کد خبر: ۴۰۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 18 April 2017
به گزارش تابناک سمنان، سپردن برگزاری مسابقات ملی یا بین المللی به شهرهای مختلف کشور، در نگاه اول نیازمند وجود زیرساخت‌های اولیه است و در گام بعد ضرورتی برای رشد و توسعه ورزش شهرستان‌هاست.

نقاط مختلف کشور مهد پرورش ورزشکار در رشته های مختلف است و لحاظ کردن این مساله برای انتخاب شهرها به منظور میزبانی از رشته ورزشی دارای اهمیت در هر نقطه از کشور، هم مشوق ورزشکاران سراسر کشور برای ارتقای ورزش است و هم زمینه ای است برای معرفی فرهنگ نقاط مختلف ایران اسلامی به ورزشکارانی که نماینده کشورهای مختلف جهان به کشور سفر می کنند.

ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشوی جام پارس با حضور نمایندگان 12 کشور عراق، قزاقستان، بلغارستان، بلاروس، اندونزی، سنگاپور، برونئی، هند، لبنان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان و تیم های پارس جنوبی و شهردای دامغان از ایران اسلامی در دو بخش ساندا و تالوی مردان در سالن غدیر سمنان روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 فروردین 96 به میزبانی سالن غدیر سمنان برگزار شد.

این مسابقات ارزیابی خوبی از شرایط و امکانات استان سمنان برای میزبانی و برگزاری مسابقات بین المللیِ بیشتر بود و به یقین با کسب تجربه، روزهای خوب ورزش این دیار در آینده ای نزدیک فرا می رسد.

البته برگزاری این مسابقات بین المللی آموزه هایی هم به همراه داشت؛ مثلا برای جذب تماشاگرانِ بیشتر می شد برنامه ریزی و هماهنگی هایی با مدارس داشت، به نظر می رسید اگر این هماهنگی ها وجود داشت با توجه به بین المللی بودن رقابت ها و جذابیت مسابقات رزمی ووشو برای نوجوانان، می شد به شلوغ تر شدن سکوها و جایگاه تماشاگران هم امیدوارتر بود، البته کیفیت برگزاری مسابقات آنقدر مطلوب بود که این امر به چشم نیامد.
تمایل نوجوانان وجوانان به ورزش های قهرمانی از برگزاری مسابقات بین المللی در استان‌شان آغاز می شود و این مسابقات انگیزه قهرمان پروری در دیار با صلابت سمنان را دوچندان کرد.

در این گزارش خبرنگاران ما با مدیران ورزشی، ورزشکاران و مربیان تیم های ملی کشورهای حاضر درششمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در مجموعه ورزشی غدیر سمنان در رابطه کیفیت برگزاری این دوره از رقابت ها گفت وگو کردند که همه افراد در کلان میزبانی سمنان در این دوره از رقابت ها را مطلوب ارزیابی کردند.

رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرایط میزبانی سمنان در مسابقات ووشو جام پارس با حضور 12 کشور، بیان داشت: اداره کل ورزش و جوانان و هیات ووشو استان سمنان و عوامل دیگر برگزاری مسابقات ووشو جام پارس، خدمات مطلوبی را از لحاظ اسکان ووشوکاران و مربیان و سالن ورزش ارایه کردند، استقبال مردم از بازی ها بستگی به جمعیت دارد و با توجه به اینکه سمنان شهری کم جمعیت است، حضور تماشاگران نیز با استان های دیگر متفاوت است.

مهدی علی‌نژاد گفت: فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که مسابقات بین المللی بیشتری را در استان سمنان برگزار کند و به یقین جایگاه ورزش سمنان با برگزاری مسابقات از این دست جهش قابل توجهی می کند.

رئیس فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:هیات ووشو استان سمنان از فعالترین هیات های ورزشی در کشور است و باید از تفکر این هیات ورزشی برای رشد روزافزون ورزش این دیار بهره برد.

مرتضی فدایی مربی تیم ملی ووشو افغانستان در فرم تالوگفت: آشنا نبودن مردم سمنان با رشته ورزش ووشو و اطلاع رسانی ضعیف منجر به استقبال کم تماشا گران از مسابقات بین المللی ووشو جام پارس شد.

وی ادامه داد: کیفیت خدمات دهی از لحاظ اسکان مسافران، سالن ورزش مناسب بود و با وجود مشکلات سرمایشی محل اسکان مسابقات بین المللی ووشو، سالن برگزاری مسابقات، حمل و نقل مناسب بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اینکه استقبال نکردن جدی تماشاگران برای آیین افتتاحیه ششمین دوره از مسابقات بین الملی ووشو جام پارس رضایت ما را بر آورده نکرده است، یاد آور شد: ظرفیت زیرساختی برای برگزاری مسابقات بین المللی بیشتر در سمنان فراهم است و امکانات و سالن های ورزشی قابل توجه و هتل های چند ستاره در استان نوید روزهای خوب برای میزبانی مسابقات بین المللی بیشتر در سمنان را می دهد.
فرزاد فتاحی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید 20 طرح ورزشی احداث و به بهره برداری رسید که هشت طرح مربوط به روستاهای مناطق محروم است، مطالعات لازم و اقدامات اولیه به منظور ساخت 50 خانه ورزش روستایی در 50 روستای محروم استان انجام شده و درآینده ای نزدیک 11 خانه ورزش روستایی افتتاح می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: هدف از ساخت سالن های ورزشی در مناطق روستایی ومحروم استان سمنان، ایجاد زمینه قهرمان پروری در تمام نقاط استان است وبه یقین این امر در چند سال آینده تحقق می یابد.

مسوول برگزاری تورهای مسابقات بین المللی ووشو جام پارس گفت: هفت تیم خارجی در قالب تورهای سمنان‌گردی ویژه ورزشکاران مسابقات بین المللی جام پارس در روزهای برگزاری مسابقات بین المللی ووشو جام پارس از اماکن تاریخی، فرهنگی گردشگری سمنان بازدید کردند.

مهدی حافظی افزود: تیم های اندونزی، برونئی، عراق، بلاروس، پاکستان و افغانستان از اماکن تاریخی و گردشگری سمنان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 فرودین 96 در 2 نوبت بازدید کردند که این امر در افزایش حضور گردشگران خارجی در استان سمنان تاثیر گذاراست.

حافظی با اشاره به اینکه این تورها باهدف ترویج هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی و ایرانی و معرفی بیشتر آداب اسلامی، و استفاده از ظرفیت گردشگری برای شناخت سمنان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ووشو کاران در این تور گردشگری، از مجموعه بافت تاریخی، بازار، موزه پهنه، مسجد جامع، مسجد امام‌خمینی(ره)، دروازه ارگ و باغ موزه امیر سمنان بازدید کردند، این تورهای گردشگری با مشارکت شهرداری سمنان، اداراه کل ورزش و جوانان استان، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و یک شرکت خصوصی انجام شد.
اتاپ سینگ ووشو کار کشورهندوستان که قهرمان وزن منهای 60 کیلوگرم بخش ساندا مسابقات بین المللی ووشو جام پارس شد گفت: اسکان ورزشکاران، رفت و آمد از سالن به هتل مورد نظر مناسب بود.

وی خاطر نشان کرد: سطح داوری به دلیل حضور برترین های ووشو جهان بسیار مناسب بود و در پایان مسابقات یک لوح فشرده از لحظات مسابقات از طرف تیم تصویربرداری به همه ورزشکاران داده شد که این اقدام فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران ایده ای جدید برای امکان بازبینی این دوره از مسابقات بود.

مدیر باشگاه ورزش های قهرمانی پارس جنوبی گفت: سمنان میزبان خوبی برای مسابقات بین المللی ووشو جام پارس بوده است و باید رقابت های بین المللی بیشتری در این دیار برگزار شود، کادر فنی و ووشوکاران پارس جنوبی از وضعیت اسکان و پذیرایی مسوولان ورزش سمنان در رقابت های بین المللی ووشو جام پارس رضایت کامل داشتند.

علیرضا رضایی خاطرنشان کرد : باید با برگزاری مسابقات بین المللی بیشتر، زمینه قهرمان پروری در این استان را فراهم کرد و با برنامه ریزی های خوبی که در چند سال گذشته انجام شده انتظار می رود ملی پوشان بیشتری از این دیار در میادین آسیایی و جهانی برای ایران اسلامی بدرخشند، برای قهرمان پروری در وهله اول باید زیر ساخت ورزشی در تمام شهرستان های استان سمنان مطلوب باشد و وهیات های ورزشی باید کاستی ها را به فدراسیون ها گزارش دهند.

سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی در گفت وگو با ایرنا افزود: میزبانی سمنان در این دوره از مسابقات مطلوب بود و باید قهرمان پروری با برگزاری مسابقات از این دست در تمام نقاط کشور گسترش یاید، استعدادهای درخشانی در استان سمنان در 2 فرم ووشو تالو و ساندا وجود دارد که با برنامه ریزی های منسجم در آینده ای نزدیک شاهد قهرمانان جهانی از این استان باشیم.

محسن احمدی با اشاره به اینکه تیم های ووشو در استان های کشور با تزریق به موقع اعتبارات می توانند بیش از پیش در افتخار آفرینی گام بردارند، تصریح کرد: استقبال نکردن تماشاگران از این رقابت ها در روحیه ورزشکاران ایرانی تاثیر منفی داشت و اگر حضور تماشاگران پررنگ تر بود، ورزشکاران ایرانی می توانستند مدال های بیشتری کسب کنند.
عباس حسینی سرمربی تیم ملی ووشو افغانستان در گفت وگو با ایرنا گفت: کیفیت بالا برگزاری مسابقات بین المللی ووشو جام پارس بسیاری از ورزشکاران را شوکه کرد و از سال های آینده تیم افغانستان قدرتمند تر از امسال در این مسابقات بین المللی حضور می یابد.
وی، امکانات پذیرایی و اسکان ورزشکاران و کادر فنی و وضعیت سالن برگزاری مسابقات در سمنان را مطلوب ارزیابی کرد، ادامه داد : ووشو سمنان در کشور ایران از جایگاه قهرمانی ارزشمندی برخوردار است و در این دوره از رقابت ها نیز شاهد درخشش ووشوکاران سمنانی بودیم.

سرمربی تیم ملی ووشو افغانستان یادآور شد : این دوره از رقابت ها کلاس آموزشی خوبی برای ووشوکاران کم تجربه تیم افغانستان بود و به امید قهرمانی در این دوره از سال آینده در مسابقات حضور می یابیم.

تیم ووشو پارس جنوبی از جمهوری اسلامی ایران با کسب 10 مدل طلا، 6 مدل نقره و 2 برنز قهرمان ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در سمنان شد، تیم ملی ووشو کشور اندونزی با کسب پنج نشان طلا، 2 نقره و 2 برنز دوم شد و تیم ملی ووشو کشور برونئی با 2 مدال طلا و یک برنز بر سکوی سوم این رقابتها ایستاد.

تیم ووشو شهرداری دامغان به نمایندگی از استان سمنان با یک مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز به رتبه چهارمی این مسابقات دست یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار