سیزدهمین دوره جشنواره "بهار نمایش" در سال تئاتر دانشگاه شیراز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹ 28 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:سیزدهمین دوره جشنواره "بهار نمایش" به مدت سه روز در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

پیشینه جشنواره "بهار نمایش" به سال 1373 برمی‌گردد و تا سال 1388 به مدت دوازده سال متوالی این جشنواره نمایشی در شیراز برگزار شده اما پس از آن تا سال 94 برگزاری این جشنواره به دلیل عدم حمایت لغو شد.

با تغییر رویکرد مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز این جشنواره دوباره در سال 94 فراخوان ارائه آثار به جشنواره «بهار نمایش» را اعلام کرد.

از 21 متن نمایش مونولوگ ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تعداد 18 متن در مرحله بازخوانی پذیرفته شد. در بازبینی مجددی که توسط نوید جعفری، شراره منصور‌آبادی، قاسم بانشی و بیژن کیا صورت گرفت، 7 کار به بخش مسابقه راه یافت و دو کار نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

علی خواجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره "بهار نمایش در شیراز اظهار داشت: "بهار نمایش" گل سرسبد تئاترهای شیراز است که در محیطی دانشگاهی هنر نمایش را ارائه می‌دهد.

دبیر اجرایی جشنواره "بهار نمایش" با بیان اینکه تئاتر آینه‌ای از اجتماع است، عنوان کرد: این هنر نمودی از جامعه را به مخاطب نشان می‌دهد و با زبان صمیمانه به نقد می‌پردازد و پیام خود را در کنار همراهی مخاطبان منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه در انتهای هر روز جشنواره جلسات نقد و بررسی برپا می‌شود، تصریح کرد: از برنامه‌های مهم جشنواره برپایی کارگاه‌‌های " بازیگری" محمد مطهری‌پور، کارگاه "بازیگری و مونولوگ "محمد حسن معجونی و کارگاه "رسیدن به نقش" شراره منصورآبادی است.

خواجویی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره ارتباط بین دانشگاه، اداره فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری را تقویت کند.

به گزارش تسنیم، آثار راه یافته به جشنواره در روزهای چهارشنبه ششم خردادماه و پنج‌شنبه هفتم خردادماه در مسابقه شرکت کرده و اختتامیه جشنواره در ساعت 14 روز جمعه هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

لیست نمایش‌های روز چهارشنبه شامل: "روز دادگستری" نوشته محمد رحمانیان و به کارگردانی و بازی مائده سیدی، " چشم‌هایش" به نویسندگی، کارگردانی و بازی بهنام محسن‌زاده و "ویروس" با بازی و کارگردانی محسن زارع است.

در دومین روز جشنواره 4 نمایش انتخابی "دکتر خی‌ئل" با بازی و کارگردانی علیرضا میرزایی، "روز شیشه‌ای" نوشته محمد چرم‌شیر و با بازی نازنین نادری و کارگردانی محمود خداوردی، "ضلع چهارم مثلث" با نویسندگی، کارگردانی و بازی مهیار شاه‌مرادی و تنها اثر راه یافته به جشنواره از بخش شهرستان‌ها، "در باب مضرات دخانیات"، به کارگردانی محمد رسولی از دانشگاه آزاد سروستان اجرا می‌شود.

داوران جشنواره "بهار نمایش" شامل بیژن کیا، آرمان طیاران، سعیدرضا خوش‌شانس و محمد مطهری‌پور هستند.

به گزارش تسنیم، در بخش تئاترهای میدانی و خیابانی این جشنواره از بین چندین اثر نمایش "14 روایت" به کارگردانی سعید نظری انتخاب شده و این نمایش روز پنج‌شنبه هفتم خردادماه ساعت 17 به اجرا در می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار