سرپرست پلیس راه ایلام؛
سرپرست پلیس راه ایلام ازافزایش30 درصدی تردد درجاده های ارتباطی استان نسبت به سال قبل خبرداد.
کد خبر: ۴۰۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 29 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد:یک میلیون و 900 هزار تردد در جاده های ارتباطی استان ایلام در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش را نشان می دهد.
 
وی افزود: با وجود این افزایش تردد شاهد کاهش 100 درصد تلفات حوادث جاده ای و همچنین کاهش 2 درصدی مجروحان سوانح رانندگی در ایام نوروز 96 بوده ایم، در این مدت مهم ترین عوامل حادثه ساز در سوانح رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیر مجاز بوده است.
 
سرپرست پلیس راه ایلام یادآور شد: با توجه به طبیعت چشم نواز و زیبای استان بسیاری از مردم شهرهای مختلف کشور، ایلام را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده اند، مسیرهای ایلام به مهران، ایلام به صالح آباد، ایلام به حمیل و ایلام به دره شهر شاهد بیشترین تردد خودروهای گردشگران بوده اند، در جاده های فرعی و روستایی نیز شاهد افزایش قابل توجه ترددها بوده ایم.
 
همتی زاده تاکید کرد: پلیس راه استان در ایام نوروز 96 با بکارگیری 40 تیم گشت محسوس و نامحسوس نظارت مستمری بر نحوه تردد خودروها داشت، ضمن اینکه با استقرار بالگرد هلال احمر نیز از این امکان برای نظارت بیشتر بهره گرفتیم.
 
وی انجام آزمایش سلامت رانندگان را از مهم ترین برنامه های اجرا شده پلیس راه استان در طرح نوروزی برشمرد و گفت: 40 راننده متخلف به دلیل استفاده از مواد روان گردان و مواد مخدر طی این مدت شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
سرپرست پلیس راه استان ایلام اضافه کرد: دوربین های کنترل سرعت نیز به منظور ثبت تخلفات تجهیز شده و رانندگانی که همزمان 2 تخلف حادثه ساز را انجام دهند، خودروی آنها به مدت 72 ساعت از سوی پلیس توقیف می شود، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته میانگین سرعت خودروها در سایه کنترل های صورت گرفته به نسبت دوره مشابه سال گذشته چهار کیلومتر کاهش یافته که این رویه باعث شد میزان تصادفات رانندگی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.
 
سرهنگ همتی زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد طی روزهای منتهی به پایان تعطیلات احتمال بارش باران در اکثر شهرستان های استان وجود دارد، می طلبد رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و اصل سرعت مطمئنه حرکت کنند چراکه این وضعیت باعث کاعش دید و لغزندگی جاده ها شده و احتمال بروز حوادث را دوچندان می کند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار