رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: ایران و پاکستان برای اتحاد بین کشورهای منطقه اقدامات زیادی انجام داده‌اند که نتایج مثبت این اقدامات در حال آشکار شدن است. س
کد خبر: ۳۹۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 15 March 2017
سناتور «رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: غرب همیشه به فکر استعمار آسیا بوده و هست.

وی افزود: زمان آن رسیده که مردم آسیا سرنوشت خود را به دور از فشارهای غرب تعیین کنند.

ربانی تأکید کرد: سرنوشت کشورهای آسیایی این نیست که غرب از این کشورها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

رئیس مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: آسیا سرشار از منابع طبیعی و ثروت است اما نتواسته آنطور که باید پیشرفت کند.

وی افزود: اگر ما نتوانیم وضعیت موجود را برای نسل‌های آینده اصلاح کنیم تاریخ هرگز ما را نخواهد بخشید.

ربانی گفت: نشست کمیته سیاسی بین المجالس آسیا فرصت خوبی برای تبادل نظر بین اعضای پارلمان کشورهای آسیایی است که نباید آن را از دست داد.

سناتور رضا ربانی بیان کرد: کشورهای آسیایی ممکن است بر سر برخی مسائل و مبارزه با تروریسم با یکدیگر اختلاف داشته باشند اما بهتر است این مشکلات را با هماهنگی و همکاری یکدیگر حل کنند.

رئیس مجلس سنای پاکستان تأکید کرد: کشورهای آسیایی اگر با یکدیگر هماهنگ باشند نه تنها می‌توانند مشکلات خودشان را حل کنند بلکه نظام اقتصادی جهان را تغییر خواهند داد.

وی افزود: ایران و پاکستان برای اتحاد بین کشورهای منطقه اقدامات زیادی انجام داده‌اند که نتایج مثبت این اقدامات در حال آشکار شدن است.

ربانی گفت: آسیا نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد بنابراین پاکستان و ایران می‌توانند برای هماهنگ کردن کشورهای منطقه در این زمینه نیز همکاری بیشتری داشته باشند.

سناتور رضا ربانی ادامه داد: برای پیشرفت اقتصادی ثبات سیاسی کشورها بسیار مهم است و کشورهای آسیایی باید برای خنثی کردن تأثیرات چالش‌های منطقه‌ای که تأثیر منفی روی سیاست کشورها دارد آماده باشند.

وی افزود: بدون شک امنیت بر پیشرفت اقتصادی اثر‌گذار است بنابراین کشورهای منطقه به ویژه ایران و پاکستان باید برای ایجاد صلح و ثبات در آسیا با یکدیگر همکاری کنند.

ربانی تأکید کرد: شناساندن آسیا به جهان نیاز به همکاری بین کشورهای مختلف و هماهنگی بین المذاهب دارد که از طریق تبادل نظر بین اعضای پارلمان این کشورها امکان پذیر است.

رئیس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: کشورهای آسیایی به ویژه ایران و پاکستان باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند تا بتوانند با همکاری یکدیگر مشکلات منطقه را حل و در جهت پیشرفت اقتصادی گام بردارند.
منبع: فارس
برچسب ها: ایران ، پاکستان ، همکاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار