سازمان تعزیرات حکومتى در اقدامى ناگهانى امروز صبح به صورت میدانى از میدان تره‌بار بازدید کرد و ضمن بازرسى قیمت‌ها با تخلفات واحدهاى فروش میوه و سبزیجات برخورد کرد.
کد خبر: ۳۹۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 15 March 2017
سازمان تعزیرات حکومتى در اقدامى ناگهانى امروز صبح به صورت میدانى از میدان تره بار بازدید کرد و ضمن بازرسى قیمت ها با تخلفات واحد هاى فروش میوه و سبزیجات برخورد کرد.

این بازرسى با حضور محمد محمدى مدیر کل تعزیرات استان تهران، قاضى شهرآبادى قاضى شعبه ٤١ تعزیرات حکومتى، بهمن حسن بیگى رئیس گشت‌هاى مشترک تعزیرات استان تهران، رؤساى اتحادیه‌هاى میوه و سیزیجات و نماینده اجراى احکام سازمان تعزیرات حکومتى در حال انجام است.

قاضى شهرآبادى قاضى شعبه ٤١ تعزیرات حکومتى اظهار داشت: این شیوه قیمت گذاری برای عامه مردم قابل تشخیص نیست.

وی افزود: در میوه های داخلی کسر جعبه و سبد نداریم و در واقع مشتری باید پول جعبه را هم پرداخت کند در حالی که در میوه های وارداتی این مشکل وجود ندارد و وزن جعبه در مبدأ کسر می شود.

قاضى شعبه ٤١ تعزیرات حکومتى ادامه داد: متاسفانه از گذشته عرفی در بازار مرکزی وجود دارد که قیمت کف و سقف روی تابلو نوشته می شود؛ در این زمینه چون مشتری اطلاع پیدا نمی کند متضرر می شود و باید روی بار اتیکت نصب شود.

 از شب گذشته به طور ناگهانی و بدون اطلاع اتحادیه میوه و سبزیجات، 400 تومان به قیمت عمده فروشی پرتقال های وارداتی اضافه شده است.

اسدالله کارگر نایب رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات گفت: روز گذشته قیمت هر کیلو پرتقال مصری در میدان مرکزی میوه و تره با سه هزار تومان بود و در سطح شهر سه هزار و 500 به مردم عرضه می شد.

وی ادامه داد: امروز به یکباره ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی، قیمت عمده هر کیلو پرتقال ترکیه ای را سه هزار و 400 اعلام کرده و مغازه داران نیز سه هزار و 900 تومان به مردم می فروشند.

کارگر افزود: اتحادیه میوه سبزیجات اگر بخواهد طبق قانون عمل کند باید 35 درصد به قیمت عمده اضافه کند اما برای اینکه در شب عید به دولت و مردم کمک شود، سود مغازه داران به 10 درصد هم نمی رسد.

واحدهای متخلف به محض دیدن تعزیرات به طرز ناشیانه ای رقم قیمت روی تابلو ها را تغییر دادند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار