دانشمندان نقطه آغازین پیدایش سرطان خون را کشف کردند.
کد خبر: ۳۹۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 13 March 2017
مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که «سرطان خون»(Leukaemia) برای نخستین‌بار در میان خفاش‌ها آغاز شده است.
 
بر اساس گزارش تلگراف، یافته‌های پژوهش مشترک میان دانشمندان و باستان‌شناسان حاکی از آن است که حدود 45 میلیون سال پیش بیماری کشنده «سرطان خون»(Leukaemia) در میان خفاش‌ها آغاز شده است.
 
طبق این گزارش، ویروسی که عامل بروز سرطان خون شده است در آثار DNA کشف‌شده در فسیل‌هایی کشف شده است که توسط باستان‌شناسان به دست آمده‌اند.
 
به گفته دانشمندان کشف این موضوع موفقیت بزرگی محسوب می‌شود چرا که می‌تواند به درمان‌های جدید در رابطه با سرطان منجر شود.
 
در واقع کشف «رترو ویروسها» -خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که قدمتشان به نیم‌میلیارد سال قبل برمی‌گردد- در میان این فسیل‌ها "حلقه مفقوده" در راه رسیدن به شیوه درمان این بیماری کشنده محسوب می‌شود.
 
ویروس deltaretrovirus که یک ویروس شناخته شده است و در انسان با عنوان (T-lymphotropic virus 1) یا (HTLV-1) شناخته می‌شود 15 تا 20 میلیون انسان را در جهان آلوده کرده و می‌تواند به سرطان خون منجر شود.
 
دانشمندان مدت طولانی است معتقدند «deltaretroviruses» از زمان‌های ماقبل تاریخ انسان را  آلوده کرده‌اند اما از آنجا که این ویروس‌ها تا به حال در هیچ «فسیل» دیده نشده بود ریشه عمیق تر آنها تا به حال همچون یک راز باقی مانده بود.
 
دکتر «رابرت گیفورد»، رئیس مرکز پژوهش دانشگاه گلاسکو در رابطه با تحقیق این ویروس، گفت:"این کشف آخرین شکاف عمده در رابطه با رترو ویروس‌ها را پر می‌کند."
 
شواهد به دست آمده از این تحقیقات نشان می‌دهد که به طور قطع این ویروس‌ها بین 20 تا 45 میلیون سال قدمت دارند.
 
«گیفورد» افزود: "نکته مهم در این یافته‌ها می تواند به عنوان ابزاری برای درک مکانیسم‌های دفاعی پستانداران برای مقابله با تهدید این ویروس‌ها و نحوه تکامل این مکانسیم‌های دفاعی  مورد استفاده قرار گیرد."
منبع: تسنیم
برچسب ها: سرطان ، دانشمند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار