رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت که تاکسی های آنلاین «اسنپ و تپسی» تنها مجوز فعالیت انفورماتیک دارند و شهرداری و شورا مجوزی برای فعالیت این دو مجموعه در حوزه حمل و نقل صادر نکرده است.
کد خبر: ۳۹۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 12 March 2017
محسن سرخو در جمع خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت های کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: به هیچ عنوان مخالف فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف نیستیم، اما اسنپ و تپسی تنها از حوزه انفورماتیک دارای مجوز هستند.
وی با اشاره به اینکه باید برای شورا اطمینان حاصل شود که امنیت شهروندان در استفاده از این دو مجموعه تامین می شود اظهار کرد: با استفاده از این اپلیکیشن ها اطلاعات بسیاری از مسافران در اختیار آنها قرار می گیرد که ممکن است مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند. 
سرخو گفت: در این خصوص، دستگاه های ذیربط باید ضمن نظارت بر نحوه فعالیت این دو مجموعه، پاسخگو نیز باشند. 
رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تدوین و تصویب برنامه پنج ساله شهرداری و اختصاص 40 درصد بودجه سال آینده شهرداری تهران به حمل و نقل و ترافیک را از جمله اقدامات مثبت این کمیته در سال جاری عنوان کرد. 
سرخو، پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، تلاش برای تصویب طرح ها و لوایح حوزه کاهش مشکلات ترافیکی شهر تهران، کاهش معضل آلودگی و توجه به بافت های فرسوده و مسائل کارگری، توسعه حمل و نقل عمومی و برخی مسائل فرهنگی را از دیگر فعالیت ها در کمیته حمل و نقل دانست. 
سرخو تاکید کرد: تا پایان برنامه 97 میزان خطوط مترو تهران به 300 کیلومتر می رسد و البته تهران برای تکمیل شبکه مترو به 500 کیلومتر خط انتقال نیاز دارد. 

* تهران نیازمند 12 هزار دستگاه اتوبوس 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تعداد اتوبوس های شهر تهران از 6 هزار و 500 دستگاه در چند سال اخیر به 9 هزار دستگاه افزایش یافته است. 
وی افزود: البته شهر تهران نیازمند 12 هزار دستگاه اتوبوس است که باید تا پایان برنامه پنج ساله تامین شود. 

* شهرداری تهران هنوز به برنامه مشخصی در حوزه ال آر تی(lrt) نرسیده است 
سرخو گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پیشنهاد کرده که در دو محور میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی و میدان راه آهن تا میدان تجریش در خیابان ولیعصر، خطوط بی آر تی جمع آوری و شبکه اتوبوس ال آر تی (منو ریل) جایگزین شود. 
وی گفت: خط 12 کیلومتری منوریل در غرب تهران در برنامه پنج ساله شهرداری پیش بینی شده و در بودجه سال 96 نیز برای اجرای این طرح اعتباری درنظر گرفته شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار