معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از زیربار ترافیک رفتن گلوگاه آزادراه قزوین-رشت حد فاصل رودبار-منجیل در پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: برای ساخت ادامه آزادراه قزوین-رشت تا بندر انزلی با یک بانک ایرانی برای تامین ۴۰۰ میلیون یورو به توافق رسیدیم.
کد خبر: ۳۹۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 12 March 2017
سیدحسن میرشفیع در نشست خبری در پاسخ به تسنیم با یادآوری این‌که ساخت آزادراه قزوین-رشت از سال 83 شروع شد،‌ اظهار کرد: تا سال 88 از قزوین تا امام‌زاده هاسم به طول 138 کیلومتر به بهره‌برداری رسید و 11 کیلومتر آن حد فاصل رودبار-منجیل باقیمانده بود که سرمایه‌گذاربه دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری حاضر به مشارکت در آن نبود.
 
وی با بیان این‌که از انتهای سال 93 مقرر شد این گپ با مشارکت جدید آغاز شود، افزود: آقای نوبخت معاون رییس جمهوری لطف کرد و بدون مشارکت سرمایه‌گذار مقدمات ساخت این محدوده را با منابع دولتی فراهم کرد.
 
وی با اشاره به این‌که ساخت این 11 کیلومتر در 2 فاز تعریف شد، تصریح کرد: در فاز اول کنارگذر منجیل به طول 3.2 کیلومتر ساخته شد و تا آخر هفته زیربار ترافیک خواهد رفت.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به این‌که این منطقه لرزه‌خیز، در حاشیه رودخانه و سد بوده که کارهای سنگینی در آن انجام شده در پاسخ به پرسش تسنیم درباره فاز 2 این محدوده، اظهار کرد:‌ فاز 2 حدود 8 کیلومتر (رفت و برگشت 16 کیلومتر) از بعداز منجیل تا بعد از رودبار است که مطالعات آن نهایی شده است.
 
میرشفیع در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که چه میزان اعتبار برای فاز یک هزینه شده است، گفت: برای تکمیل فاز یک 180 میلیارد تومان هزینه شده است و از پنج‌شنبه این هفته به‌عنوان گلوگاه آزادراه قزوین-رشت زیربار ترافیک می‌رود.
 
وی همچنین گفت: عوارض آزادراه قزوین-رشت در دو مرحله 6300 تومان است، البته تا اطلاع ثانوی از قطعه 3.2 کیلومتری عوارضی از مردم دریافت نمی‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از مذاکره با یک بانک ایرانی برای تامین منابع مالی ساخت ادامه آزادراه قزوین-رشت تا بندر انزلی خبر داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته 400 میلیون یورو (50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم بانک ایرانی) تامین می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار