تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح محب (حمایت روانی‌ اجتماعی در مواقع بلایای طبیعی و آسیب های اجتماعی) در 15 منطقه محلی از این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 25 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی در همایش بازآموزی طرح محب افزود: اجرای این طرح با هدف توانمندسازی اجتماعات محلی در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه از سال 90 در استان آغاز شده و در هر محله 100 نفر از زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و آسیب دیدگان اجتماعی و جامعه هدف بهزیستی زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.

وی گفت: در طرح محب روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره به نام گروه‌های فوریتی نامگذاری و داوطلبان در محلات بدنبال برنامه‌های آموزشی مستمر توانمند می‌شوند که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در کمترین زمان خدمات مشاوره و روانشناختی را به آسیب‌دیدگان ارائه می‌دهند.

میرزایی اظهار کرد: کاهش اختلالات و مشکلات روانی ـ اجتماعی ناشی از بلایای طبیعی، افزایش سطح آگاهی مردم درباره مشکلات روانی ـ اجتماعی پس از بلایای طبیعی، توانمند‌سازی اجتماعات محلی در مدیریت بحران، افزایش مهارت‌های مدیریت بحران اجتماعات محلی و سطح دانش گروه های فوریتی از دیگر اهداف تشکیل و گسترش این گروه های مردمی در محلات است.

هم اکنون 32هزار نفر از جمعیت استان چهارمحال وبختیاری زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که ازاین تعداد پنج هزار نفر مستمری بگیر دائم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار