معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت:ترحم مردم و پول دادن به کودکان کار یکی از دلایل تقویت حضور کودکان کار در جامعه است.
کد خبر: ۳۸۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 25 February 2017
علیرضا موهبتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودک خیابانی به افراد ایرانی و غیرایرانی دارای مجوز اقامت در محدوده سنی 6 تا 18 سال دارای سرپرست که به صورت دائمی یا غیر دائمی در کوچه و خیابان مشغول کار هستند اطلاق می شود، اظهار کرد: آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی، تقسیم کاری بین دستگاه‌های مختلف انجام داده که استانداری موظف است هماهنگی لازم برای اجرای آیین‌نامه و ساماندهی اعضای کارگروه اجتماعی انجام دهد.

معاون اموراجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی افزود: با توجه به تقسیم کار انجام شده اما همه نگاهشان به بهزیستی است.

موهبتی با اشاره به اینکه وظیفه بهزیستی ارائه خدمات مددکارانه است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی بر اساس شناخت نیازهای کودکان خدمات مورد نظر را ارائه می‌کند.

وی اظهارکرد: ترحم مردم و پول دادن به کودکان کار یکی از دلایل تقویت حضور کودکان کار در جامعه است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نوع حمایت‌های جامعه بیشتر از نوع پول دادن است که باعث تقویت حضور کودکان کار در خیابان می‌شود.

موهبتی با تاکید بر اینکه صداوسیما وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص نحوه برخورد و حمایت از کودکان کار را دارد، ادامه داد: برخورد ترحم‌آمیز و همچنین طرد کردن برخورد مناسب با کودکان کار نیست بلکه باید با کودکان کار نیز همچون سایر افراد جامعه مودبانه و با احترام رفتار کرد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات کودکان کار برای افرادی دیگر کار کرده و هرآنچه کار می‌کنند به جیب افراد سود جو می‌رود، تصریح کرد: کمک مردم به کودک کار باید در راستای سلامت جسمانی کودک با دادن آبمیوه، کیک و یا غذای گرم باشد تا توسط کودک مصرف شود.
معاون اموراجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی، جمع‌آوری کودکان از سطح خیابان را وظیفه نیروی انتظامی دانست و گفت: مددکار بهزیستی در برابر حمله‌های غیرقابل پیش‌بینی که در مواقع جمع‌آوری کودکان با آن روبه رو می‌شود قدرت دفاع ندارد و به همین دلیل این امر بر عهده نیرو انتظامی گذاشته شده است.
موهبتی اظهارکرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وظیفه اشتغال‌زایی برای خانواده کودک، سازمان تامین‌اجتماعی وظیفه پوشش درمانی، هلال‌احمر وظیفه تامین خدمات حمایتی و انسان‌دوستانه، آموزش و پرورش وظیفه آموزش کودکان را بر عهده دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار