تابناک تهران - دلیل تعلل ها برای تبدیل زندان اوین به پارک مشخص شد. شهرداری تهران معتقد است که مجموعه سازمان زندان‌ها در خصوص بخشی از زمین‌های اوین ابهاماتی دارند، مشکلاتی که گویا سازمان زندان ها از حل آن عاجز است.
کد خبر: ۳۸۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 24 February 2017
تبدیل زندان اوین به پارک... موضوعی که شاید این روزها بیشتر بر سر زبان هاست اما قدمتش به سالها قبل می رسد، اوایل انقلاب... آرزوی شهید آیت الله طالقانی ...
 
فردای پیروزی انقلاب اسلامی و از ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ بود که نخستین بار آیت‌الله سید محمود طالقانی، خبر از تبدیل زندان اوین به پارک عمومی داد و پیگیر این موضوع از شهردار وقت تهران شد.
 زمین های زندان اوین سند ندارد!!!! / سازمان زندان ها مشکل را حل نکرده
طی تمام ۳۶ سال و سه ماهی که ازپیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد همواره این انتظار وجود داشته که زندان اوین به بوستان تبدیل شود خاصه اینکه همچنان این تصور در مردم وجود دارد که سیاسی‌ها در اوین‌اند حال آنکه اکنون ترکیب آن متنوع شده و بیشتر شامل زندانیان اتهامات مالی می‌شود.
 
البته تبدیل این زندان به پارک دلایل زیست محیطی هم دارد، سرانه فضای سبز در تهران همچنان کمتر از استانداردهای روز دنیاست و شهرداری در کنار ساخت بزرگراه و تونل و پل برای خودرو‌ها باید به خود شهروندان و حظ بصری و اوقات فراغت آنان نیز توجه کند. کمااینکه پل طبیعت و ایده «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» با استفاده ۱۰ روزه از فضای تابلوهای تبلیغاتی تهران مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. هر نهالی که کاشته شود یک کار مثبت است چه رسد به اینکه محوطه‌ای وسیع و مشهور را به پارک تبدیل کنند هر چند که معلوم نیست چقدر از این ۴۳ هکتار در فاز اول تحت پوشش قرار می‌گیرد.
 
ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره علت تعلل ها در ساخت پارک به جای زندان اوین گفت: "مجموعه سازمان زندان‌ها در خصوص بخشی از زمین‌های اوین ابهاماتی دارند و مطمئن نیستند که آیا زمین‌ها سند دارد یا خیر؟ اگر سند دارد مالک آن کیست؟ "
 
وی با اشاره به عدم بررسیاین موضوع از طرف سازمان زندان ها ادامه داد: "سازمان زندان‌ها اعلام کرد که بخشی از زمین‌های این مجموعه فاقد سند است و به دلیل اینکه به این زودی‌ها مشکل آن حل نمی‌شود، خود آنها این موضوع را دنبال نمی‌کنند."
 
امانی افزود: "بر اساس قانون شهرداری تنها زمینی را می‌‎تواند تملک کند که اسناد قطعی و رسمی داشته باشد و مالک آن نیز مشخص باشد. هر زمانی که مشکل برطرف شود شهرداری تهران آمادگی دارد که در قالب تفاهم‌نامه قبلی با آنها توافق کند."
 
وی تأکید کرد: "بدون شک این موضوعات مانع از آن می‌شود که ما بتوانیم با سازمان زندان‌ها در خصوص زندان اوین توافق کنیم و خود آنها هم این موضوع را تأیید می‎کنند."
 
ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران، در پایان گفت: " اگر سازمان زندان‌ها نمی‌تواند با مالکان توافق کند آن را به عهده شهرداری بگذارد تا در خصوص آن توافقاتی را انجام دهیم."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار