اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری پرداخت الکترونیک سداد نظرسنجی زیست محیطی با عنوان "پرسمان ملی اقتصاد سبز" را به مناسبت گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برگزار می کند.
کد خبر: ۳۸۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 22 February 2017
امین افتخار مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اهمیت مقوله اقتصاد سبز که ارزش های مربوط به هر دو موضوع اقتصاد و محیط زیست را با هم درنظر می گیرد و گزینه هایی جدید را بر پایه این ارزش ها مطرح می نماید ، لازم است تا موازنه بین فعالیت های اقتصادی و اثرات محیط زیستی ان ها در نظر گرفته شود.
پرسمان ملی با رویکرد اقتصاد سبز برگزار می شود 
وی افزود : اقتصاد سبز با رویکرد همگام سازی دنیای امروز اقتصادی با محیط زیست به منظور استفاده موثر از سرمایه های طبیعی و بهره برداری از منابع اقتصادی موجود جهان مورد توجه مجامع بین الملل، کشورهای توسعه یافته و تا حدودی کشورهای درحال توسعه قرار گرفته است.
 
مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با اشاره به شکنندگی محیط زیست در دنیای امروز به جهت بسیاری از بحران های زیست محیطی در جهان و از دست رفتن فرصت های این حوزه و عدم توجه به ظرفیت منابع ادامه داد: بر اساس تعریف برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد اقتصاد سبز الگویی است که به افزایش رفاه انسان و برابری اجتماعی منجرمی شود، و خطرات زیست محیطی و کمبودهای اکولوژیکی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
 
افتخار با بیان اینکه شعار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با عنوان اقتصاد سبز ، اقتصاد مقاوتی نشان از اهمیت رابطه فعالیت های اقتصادی با محیط زیست دارد تاکید کرد: گزینه های بسیار زیاد و ساده ای برای حمایت از اقتصاد سبز وجود داشته و تصمیم های فعالین اقتصادی در بخش های مختلف مانند صنعت ، کشاورزی و شیلات ، تامین انرژی و حتی حمل و نقل و گردشگری می تواند نقشی حیاتی در این زمینه ایفا نماید.
 
وی با اشاره به چرایی طراحی پرسمان ملی اقتصاد سبز خاطر نشان کرد : هدف از این نظرسنجی بررسی میزان دقت نظر و آشنایی مردم به موضوعات حوزه محیط زیست و رابطه مستقیم آن با موضوعات حوزه اقتصاد و نیز توجه به  ضرورت تبیین رویکردهای آموزشی  بیشتر و فرهنگسازی در این حوزه است .
 
افتخار اظهار داشت : با مروری بر مفاهیم و اهداف اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سبز می توان حفظ منابع ، افزایش بهره وری ، رونق اقتصاد و تامین رفاه عمومی را به عنوان وجوه مشترک آن ها برشمرد.
 
گفتنی است علاقه مندان به شرکت در این نظرسنجی می توانند تا 13 فروردین 1396 همزمان با روز طبیعت به سایتwww.porseman.sadadpsp.ir  مراجعه و نظرات خود را در خصوص سوال این نظرسنجی اعلام نمایند . به 10 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه دوربین پلوراید اهدا می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار