معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران رتبه هشتم جهان و رتبه دوم منطقه (مدیترانه شرقی) را از نظر میزان مرگ های ناشی از حوادث ترافیکی دارد. [رتبه هشتم ایران در مرگ ناشی از تصادف ها/تدوین سند ملی ارائه خدمت در حوادث ترافیکی]
کد خبر: ۳۸۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 20 February 2017
محمد آقاجانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی سلامت مردان با موضوع تروما در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: اگرچه روند مرگ های ناشی از حوادث ترافیکی در کشور رو به کاهش است اما باید بپذیریم که بیش از 16 هزار مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در سال، هنوز آمار بالایی به شمار می رود.
 
**تدوین سند ملی ارائه خدمت در حوادث ترافیکی

معاون وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت امسال سند ملی ارائه خدمت در حوادث ترافیکی را آماده کرده است و به زودی رونمایی خواهد شد.
آقاجانی افزود: هدف از تدوین این سند ، کاهش میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی به میزان 20 درصد نسبت به سال پایه در مدت 10 سال است که هشت هدف راهبردی و 64 راهبرد دارد.
وی ، شناسایی و مدیریت عوامل خطر حوادث ترافیکی و ارتقای سطح آگاهی ، اصلاح نگرش، ایجاد مهارت و صلاحیت در کاربران راه را از اهداف راهبردی سند ملی ارائه خدمت در حوادث ترافیکی عنوان کرد.
 
**درمان رایگان 700 هزار پرونده حوادث ترافیکی

معاون وزیر بهداشت گفت: امسال ، هزینه درمان 700 هزار پرونده حوادث ترافیکی بطور رایگان تحت پوشش قرار گرفت و پوشش رایگان هزینه های درمان مجروحان حوادث ترافیکی از افتخارات ایران است.
 
**هر 6 ثانیه یک نفر در جهان براثر حوادث ترافیکی می میرد

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: حوادث ترافیکی از علل اصلی مرگ و ناتوانی در جهان به شمار می آید بطوریکه هر 6 ثانیه یک نفر در اثر حوادث ترافیکی در جهان جان خود را از دست می دهد.
آقاجانی افزود: مرگ ناشی از حوادث ، 7 / 1 برابر بیشتر از مرگ های ناشی از سل، ایدز و مالاریا در جهان است. حوادث ، 12 درصد بار بیماری ها در جهان را به خود اختصاص داده است ؛ بیشتر از 50 درصد مرگ های ناشی از حوادث در گروه سنی 15 تا 24 سال اتفاق می افتد.
وی خاطرنشان کرد: 90 درصد مرگ های ناشی از حوادث در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد؛ حوادث ترافیکی 24 درصد میزان مرگ و میرهای ناشی از حوادث را به خود اختصاص می دهند و کمترین میزان مرگ و میرهای ناشی از حوادث مربوط به جنگ ها است.
 
**مردان 2 برابر بیشتر از زنان به دلیل حوادث ترافیکی می میرند
معاون وزیر بهداشت گفت: طبق آمار بین المللی مردان، 2 برابر بیشتر از زنان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند.
آقاجانی افزود: سه چهارم موارد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی و 90 درصد میزان مرگ و میر ناشی از جنگ ها برای مردان اتفاق می افتد.
وی ، سوانح ترافیکی ، تروما و سقوط را از جمله انواع حوادث برشمرد و گفت: حوادث ترافیکی ، سقوط و خودکشی و خشونت به ترتیب شایع ترین علل مرگ ناشی از حوادث در مردان به شمار می آید.

منبع: ايرنا
برچسب ها: مرگ ، تصادف ، حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار