بوکس ایران در اوزان مدال آور خود با کمبود مهره مواجه است.
کد خبر: ۳۸۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 19 February 2017

به گزارش تابناک : بوکس ایران که همواره در چهار وزن سنگین (75 ، 81 ، 91 و +91 کیلوگرم) در میادین آسیایی به مدال میرسید، با کمبود مهره در این اوزان مواجه شده است.

کنار رفتن نسل بوکسورهایی مانند سجاد محرابی ، احسان روزبهانی ، علی مظاهری ، مجید سپهوند و ... سبب شد تا مسئولان فدراسیون به فکر پوست اندازی در ترکیب تیم ملی باشند اما گویا در این بین مشکلاتی هم وجود دارد.

در حال حاضر در وزن 75 کیلوگرم سیاوش امیدی و شاهین موسوی حضور دارند که برای رسیدن به سطح بوکسوری مانند سجاد محرابی به زمان احتیاج دارند.

در 81 کیلوگرم محمدرضا کچوئی، مبین کهرازه و چند بوکسور جوان مدعی هستند اما به نظر می‌رسد تاکنون هیچ یک از این نفرات نظر کادر فنی تیم ملی را جلب نکرده‌اند. تا حدی که امکان دارد محمد عزیزی بوکسور وزن 91 کیلوگرم کشورمان به ناچار یک وزن پایین بیاید تا در 81 کیلوگرم مبارزه کند.

سالار غلامی در 91 کیلوگرم مهره قابل اتکا کادر فنی است و می‌توان از همین حالا به عنوان یکی از مهره‌های ثابت بوکس ایران در رقابت‌های پیش رو روی او حساب کرد.

اما کار در به اضافه 91 کیلوگرم بسیار پیچیده است. تنها مهره ثابت اردوهای تیم ملی در این وزن وحید ابراهیمی است. در کنار او مهدی قربانی هم کم و بیش در اردوها حاضر شده و در رقابت‌های درون اردویی شرکت می‌کند. اگر قربانی بتواند در رقابت‌های بین المللی حضور پیدا کند، می‌توان از تجربه او نهایت استفاده را برد اما در غیر این صورت در این وزن هم شرایط سخت خواهد شد.

فدراسیون بوکس این روزها با برگزاری رقابت‌های مختلف در اندیشه نخبه یابی و کشف استعداد است تا فقر بوکسور را در اوزان مدال آور را از بین ببرد.

جوانگرایی و تغییر نسل در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی ریسک بزرگی است. ریسکی که قطعا در بلند مدت جواب می‌دهد اما اینکه این جوانگرایی در کوتاه مدت به کار بوکس ایران می‌آید یا خیر، سوالی است که برای رسیدن به جوابش باید چند ماه منتظر ماند.



منبع :‌میزان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار