مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: مردم نگران نباشند سد سلمان فارسی سرریز نمی کند و پس از سیلاب فقط یک سوم از حجم مخزن تاکنون پر شده است.
کد خبر: ۳۷۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 15 February 2017
میثم جعفرزاده با اشاره به شرایط پیش بینی بارندگی در سه استان فارس، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه شاهد بارش های خوبی در استان فارس بودیم و با توجه به ظرفیت بالای سد سلمان فارسی با حجم مخزن 760 میلیون متر مکعب، نگرانی در  خصوص سر ریز این سد نداریم.
وی با اشاره به حجم سیلاب ورودی 285 میلیون متر مکعبی به سد سلمان فارسی گفت: تاکنون حدود یک سوم سد سلمان فارسی پر شده و هنوز دو سوم از حجم مخزن سد خالی است.
جعفرزاده با بیان اینکه پیک بارندگی را در استان فارس پشت سر گذاشته ایم گفت: پیک ورودی سیلاب در شب گذشته به سد سلمان فارسی 700 متر مکعب در ثانیه بود که هم اینک تا یک سوم کاهش یافته و به مرور کمتر نیز خواهد شد.
وی با اشاره به شایعات در خصوص تخلیه روستاهای پایین دست تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نگران نباشند و به شایعات توجه نکنند زیرا وقتی دو سوم حجم مخزن سد خالی است و حجم سیلاب نیز در حال کاهش است،‌ به هیچ وجه سد سلمان فارسی امکان سر ریز شدن ندارد و مردم از این بابت آسوده خاطر باشند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو سپس به تخلیه دو روستا در بالا دست سد اشاره کرد و گفت: وقتی برای روستاهای پایین دست خطری وجود ندارد مطمئن باشید برای روستاهای بالادست هم خطری وجود نداشته و این تخلیه بدون هماهنگی با وزارت نیرو صورت گرفته و فقط موجب زحمت مردم روستانشین شده است.
وی آنگاه به مدیریت خوبی که در یک یا دو هفته اخیر انجام شده اشاره کرد و افزود: شرایط برای کشور و استان فارس بسیار مناسب است و سیلاب ها کاملا تحت کنترل هستند و تلاش می کنیم مردم منطقه از حداکثر این نعمت الهی بهره مند شوند.
جعفرزاده با اشاره به وضعیت بارش ها در استان هرمزگان گفت: حجم مخزن سد شمیل و نیان در این استان نیز به نصف رسیده و این استان نیز از بارش های خوبی بهره مند بوده و هم اکنون مخزن این سد نیز دارای 38 میلیون متر مکعب آب است.
وی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش دارد تا بیشترین بهره مندی را از وجود این سیلاب ها در تمام کشور بخصوص سه استان فارس، هرمزگان و چهارمحال بختیاری داشته باشد تا مردم این مناطق با طیب خاطر بتوانند آب مورد نیاز خود را تامین کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به وجود ریزگردها که باعث شده بود برق چهار شهر خوزستان شامل بستان، هویزه، سوسنگرد و حمیدیه با مشکل مواجه شود افزود: با تلاش همکاران، مشکل برق سه شهر بستان، هویزه و سوسنگرد صبح امروز برطرف شد و شهر حمیدیه نیز در یک ساعت گذشته برقدار شد.
وی تاکید کرد: آب و برق تمام شهرهای خوزستان هم اکنون وصل است و اکیپ اعزامی از وزارت نیرو که به دستور وزیر نیرو در منطقه مستقر هستند با سرکشی و بازرسی مستمر در تلاش هستند تا کوچکترین مشکلی در خصوص آب و برق برای هموطنان ایجاد نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار