مدیرعامل شرکت پارس‌حیات گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده در صنایعی که پارس‌حیات در آنها فعال است مانند صنعت پوشک، سهم ما از بازار مصرف بیش از 50 درصد و در صنعت دستمال‌کاغذی حدود 20 درصد است و می‌توانیم به‌زودی به اهداف تعیین‌شده در استرات‍ژی خود برسیم.
کد خبر: ۳۷۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 15 February 2017
شرکت تولیدی پارس‌حیات در سال 2011 در شهر ابهر استان زنجان به منظور برآورده‌کردن نیازهای بازار ایران در حوزه‌های پوشک بچه با برند‌های مولفیکس و مولپد احداث شد. دو سال بعد دستمال‌کاغذی برندهای تنو و پاپیا نیز به مرحله‌ی تولید رسید.
 
این مجموعه‌ی تولیدی از پیشرفته‌ترین فن‌آوری تحت‌ نظارت متخصصان ترکیه و ایران استفاده می‌کند.
 
همچنین ماشین‌آلات تمام‌اتوماتیک و بسیار پیشرفته‌ای نیز از کشورهای ایتالیا و آلمان وارد شده‌ که ایجاد اشتغال مستقیم برای هزار و صد و پنجاه نفر را میسر کرده است. با در نظر گرفتن تیم فروش، توزیع و تدارکات به‌طورغیرمستقیم، بیش از ده‌هزار فرصت شغلی از سوی شرکت پارس‌حیات به وجود آمده و با توجه به موقعیت جغرافیایی مجموعه، نرخ اشتغال‌زایی استان زنجان در شش سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
 
حسن تحسین‌اوغور مدیرعامل شرکت پارس‌حیات که سال 2003 در رشته‌ی مهندسی تولید و شیمی فارغ‌التحصیل شده است، درباره‌ی موقعیت‌های شغلی این مدت چنین می‌گوید: «همکاری من با هلدینگ حیات از بخش تولید آغاز شد. طی سال‌های گذشته در موقعیت‌های شغلی متفاوت، پیشرفت شغلی فراوانی برای من رخ داد. از جمله دو سال تجربه در تامین اقلام که به مدیریت فروش منجر شد. همچنین برای بررسی فعالیت‌های خارج از کشور در سال 2011 به عنوان مدیرکل الجزیره و به دنبال آن در سال 2014 به‌عنوان مدیرکل ایران منصوب شدم».    
 
وی درباره حضور این برند بین‌المللی در ایران می‌گوید: «با توجه به مشابهت‌های فرهنگی بین ایران و ترکیه، مطالعات دقیق فرصت‌های بالقوه بازار ایران و همچنین اطمینان از فن‌آوری‌های خود، ما بر این باور بودیم که با در اختیار داشتن بهترین منابع مواد اولیه و نیروی انسانی، توانایی حضور در بازار ایران را داریم. بنابراین این فعالیت‌ها آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد».
 
تحسین‌اوغور فعالیت‌های مجموعه‌ی پارس‌حیات را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: «خوشبختانه ما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته حرکت کردیم و در حال پیشرفت هستیم. طبق بررسی‌های انجام‌شده در صنایعی که پارس‌حیات در آنها فعال است مانند صنعت پوشک، سهم ما از بازار مصرف بیش از 50 درصد و در صنعت دستمال‌کاغذی این عدد به حدود 20 درصد می‌رسد. به‌این‌ترتیب می‌توانیم به‌زودی به اهداف تعیین‌شده در استرات‍ژی خود برسیم. البته در تمام این مراحل رضایت‌مندی مشتریان الویت اولمان بوده است.
 
تحسین‌اوغور با تاکید بر انجام فعالیت در سه قاره افزود: «سرمایه‌گذاری ما بیشتر در زمینه توسعه‌ی زیرساخت‌ها و بازاریابی برندهایی است که در ایران وجود دارند. همچنین با توجه به نگرش سیستماتیک موجود، کارکرد تیمی و فعالیت در مناطق جغرافیایی متفاوت، ما در پارس‌حیات بسیار انعطاف‌پذیر هستیم. ما به‌عنوان مجموعه‌ای چندملیتی، تحت شرایط متفاوت اقتصادی و با تکیه بر این روحیه، هم‌اینک در سه قاره فعالیت می‌کنیم».  
 
مدیرعامل پارس‌حیات به‌عنوان یک سرمایه‌گذار دوران تحریم، درباره‌ی چالش‌هایی که با آنها روبه‌رو بوده چنین توضیح داد: «در سال‌های 2011 تا 2013 که به‌دلیل وجود تحریم‌ها ایران با مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌ی اقتصادی مواجه بود، هلدینگ حیات علی‌رغم تمام سختی‌ها تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ایران گرفت. اکنون و با گذشت زمان لازم، ما به سبب دست‌آوردهایی که کسب کرده‌ایم به‌خاطر این حضور زودهنگام بسیار خشنودیم».
 
تحسین‌اوغور درباره‌ی تفاوت‌های محصولات پارس‌حیات با نمونه‌های مشابه خارجی افزود: «مصرف‌کنندگان ایرانی به خوبی از کیفیت جهانی آگاه هستند و از محصولات مورد مصرف خود سطح توقع بالایی دارند. ما در شرکت پارس‌حیات بر این باوریم که توانسته‌ایم به نیازهای مصرف‌کنندگان پاسخ دهیم. به‌عنوان‌مثال نرخ مصرف سرانه‌ی دستمال‌کاغذی در سال 2011 یک کیلوگرم بوده که در سال 2016 به دو کیلوگرم افزایش پیدا کرده.امری که نشان‌دهنده بهبود سطح بهداشت شخصی در ایران بوده است. ما بر این باوریم که این نرخ، قابل رشد به سطح کشورهای پیشرفته‌ای مثل آمریکا و ژاپن نیز هست».
 
محصولات بهداشتی پارس‌حیات که در ایران تولید می‌شود کاملا داخلی‌سازی شده و به اذعان مدیران این بخش چه‌بسا کیفیت محصولات ایرانی از مشابه همین برندها در ترکیه نیز بالاتر است. ماشین‌آلات این کارخانه‌ی بزرگ از کشورهای اروپایی چون آلمان، ایتالیا، فنلاند و سوئیس وارد شده. همچنین میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در زنجان نیز بیش از 150 میلیون یورو است که این عدد هرساله با افزایش تولیدات و تنوع محصولات رشد می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ما به‌عنوان رهبر بازار پوشک و دستمال‌کاغذی شناخته می‌شویم افزود: «باعث افتخار ماست که مصرف‌کنندگان با انتخاب مولفیکس به عنوان برند محبوب خود، پاسخ توجهات ما را داده‌اند. با به‌دست‌آوردن این جایزه تعهد بیشتری نسبت به مصرف‌کنندگان خواهیم داشت. ما با برند قدرتمند خود اطمینان بیشتری نسبت به آینده و توسعه‌ی فعالیت‌های خود داریم. این جایزه با کسب اکثریت آرا  از میان 350هزار مادر در میان تمام برندهای صنعت پوشک کودک کسب شده و ما قدردان مادرانی که این انتخاب را کرده‌اند هستیم».
منبع: فارس
برچسب ها: محصولات ، کیفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار