دومین دوره جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران شب گذشته در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.
کد خبر: ۳۷۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 14 February 2017
دومین دوره جشنواره‌ برترین‌های تبلیغات ایران با معرفی آثار برگزیده و همچنین حامیان معنوی این دوره به کار خود پایان داد.

هوشمند سفیدی رئیس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در این مراسم در سخنانی گفت: آنچه برای ما مهم بود، استقلال داوری و بی‌طرفانه بودن داوری بود و بر همین اساس تحولات جدیدی در ساختار جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران شکل گرفت.
 
وی ایجاد هیئت منصفه و هیئت نظارت بر داوری را از جمله این تغییرات برشمرد و با اشاره به دو جلسه هیئت نظارت بر داوری گفت: صحت داوری‌ها در جلسه آخر این هیئت که دو روز قبل برگزار شد، مورد تایید قرار گرفت.
 
سفیدی همچنین با اشاره به همراهی و پشتیبانی سازمان جهانی تبلیغات از جشنواره‌ برترین‌های تبلیغات ایران در دومین دوره آن، تأکید کرد: ما امسال همچنین منشور اخلاقی داوری را تهیه کردیم و به امضای همه هیئت داوران رساندیم، امسال همچنین شاخص‌های ارزیابی آثار مورد بازنگری قرار گرفت و تلاش شد تا منطبق با شاخص‌های علمی، استانداردها و همچنین جشنواره‌های بین‌المللی باشد. 

در ادامه این مراسم عبدالله گیویان دبیر علمی دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در سخنانی تبلیغات را عرصه همزیستی دانش‌های انسانی برشمرد و با بیان اینکه متأسفانه تبلیغات در ایران گاهی تنها به حوزه عملیات اجرایی تقلیل داده می‌شود، گفت: این در حالی است که تبلیغات یکی از شاخه‌های جدی علوم انسانی است و باید به شکل بین‌رشته‌ای آموزش داده شود. 

همچنین مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم انحصارزدایی و شفاف‌سازی در حوزه تبلیغات تأکید کرد و یادآور شد: ما باید برای بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و منویات رهبری و همچنین کمک به اقتصاد، صنعت و فرهنگ کشور، صنعت تبلیغات را احیا کنیم. متأسفانه منظومه نظام تبلیغاتی کشور منسجم نیست و باید هر چهار حوزه مهم، راهبردی و متفاوت شامل سازمان‌های نظارتی، ارکان اجرایی و یا همان کانون‌های تبلیغاتی، صاحبان رسانه و کسانی که صاحب آگهی و سفارش‌دهنده آنها هستند، به یک هماهنگی و تعادل برسند؛ آن زمان است که تبلیغات می‌تواند رشد کیفی لازم را در کشور به دست آورد.
 
در پایان این برنامه از حامیان معنوی، رسانه‌ای و همچنین برگزیدگان دومین دوره جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، با اهدای لوح سپاس و شاهین‌های طلایی، نقره‌ای و بُرنزی و همچنین دیپلم افتخار تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است کانون آگهی و تبلیغات ایران نوین در این دوره در بخش مسابقه، رشته "تبلیغات دیداری و شنیداری شاخه آگهی تلویزیونی رئال" و "تبلیغات محیطی و چاپی شاخه بروشور و کاتالوگ" شایسته دریافت اثر اول و دریافت شاهین طلایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار