سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از شناسایی دو کوره غیر مجاز زغال گیری طی گشت و پایش ویژه صنایع خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 14 February 2017
ولی اله محمدی با اعلام این خبر افزود : طی ماه جاری چندین شکوائیه های مبنی  بر مشاهده  دود سیاه و تشدید آلودگی هوا در منطقه واوان به این اداره واصل گردیده که مامورین این اداره پس از هر بار گشت زنی در منطقه در صورت مشاهده هر گونه تخلف که عمدتا ضایعات سوزی در حاشیه جاده ها بوده ،  برابر قانون با خاطیان برخورد نمودند.

وی افزود: روز گذشته نیز در پی تماس تلفنی یکی دیگر از شهروندان پیرامون مشاهده دود شدید در همان منطقه یگان محیط زیست به منطقه مراجعه و متوجه شدند که منشا دود از پشت خاکریز های بلندی میباشد که  افراد سودجو با ایجاد تپه هایی از خاک قصد بر مخفی نمودن فعالیت غیر قانونی خود نموده اند .

محمدی ادامه داد:مامورین پس از دسترسی به محل مشاهده کردند که افراد سودجویی اقدام به تعبیه چندین  دهنه کوره در زمین نموده و  بصورت غیرمجاز زغال تولید می کنند و این امر ضمن انتشار دود غلیظ و خاکستر در منطقه ، موجبات آلودگی شدید هوا و خاک را فراهم نموده است.

وی با اشاره به اینکه این اداره پس از شناسایی محل نسبت به صدوره اخطاریه زیست محیطی به متخلفین اقدام نموده و در صورت بی توجهی و تکرار تخلف موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: جلوگیری از فعالیت و تخریب کوره های غیرمجاز و آلاینده زغال گیری نیازمند همکاری جهاد کشاورزی و شهرداری ها با محیط زیست می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار