مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: برای تامین منابع مالی طرح فاضلاب تهران از محل مصوبه تبصره ٣ شورای اسلامی شهر بهره بردیم.
کد خبر: ۳۷۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 13 February 2017

محمد پرورش در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ٣٠٠ میلیون دلار اعتبار برای اجرای پروژه‌های شهرهای استان تهران پیش‌بینی کرده‌ا‌یم که قرار است در بودجه سال ١٣٩٦ مطرح شود.

او افزود: آبفای استان تهران متعهد شده‌‌است مدل مالی شبکه‌های فاضلاب استان تهران را تقبل کند اما امیدواریم با حمایت کمیسیون عمران مجلس،ردیف وام ٣٠٠ میلیون دلاری از مجلس شورای اسلامی مصوب شود.

پرورش با بیان این‌که سالانه حدود ٥٠٠ تا ٦٠٠ کیلومتر شبکه فاضلاب در تهران اجرا می‌شود گفت: در اجرای یک متر شبکه فاضلاب در تهران موانع بیش‌تری نسبت به سایر شهرهای کشور داریم که بخشی از این موانع به مشکلات مربوط به مجوز حفاری برمی‌گردد.

او افزود: سرانه تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور سه میلیون‌ریال و با در نظر گرفتن هزینه‌های شبکه به پنج تا شش میلیون‌ریال‌ می‌رسد.
پرورش با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: در چارچوب طرح اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو اجرای ٢٦ تصفیه‌خانه را برای سراسر کشور پیش‌بینی کرد که پنج مورد آن مربوط به استان تهران بوده است.


منبع: تابناک
برچسب ها: کلاس درس ، سال تحصیلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار