رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین بااشاره به ادامه طرح پایش ضربتی در این شهرستان از پایش 400 واحد و پلمب ده واحد اْاینده خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 12 February 2017
منصور گل محمدی گفت: از آبان ماه امسال تاکنون مجموعا 400 واحد پایش شده است، برخی واحدهای مختلف پلمب شده و برای برخی دیگر اخطاریه صادر شده است.

وی افزود:تاکنون 110 اخطاریه برای واحدهای متخلف صادر شده است که تعدادی از آن‌ها برای واحدهای چرمسازی شهرک صنعتی چرمشهر بوده است و بقیه اخطاریه‌ها برای واحدهای صنفی بوده که به صورت پراکنده در سطح شهر وجود دارند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین درباره تعداد واحدهای پلمب شده طی این مدت گفت: تنها در دی ماه شش واحد پلمب شده است و چهار واحد نیز با صدور اخطاریه و پیگیری‌های انجام شده تعطیل شده است که تاکنون مجموعا 10 واحد پلمب شده است. یک مورد از واحدهای پلمب شده تولیدی ایزوگام بود و بقیه آنها واحدهای صنفی و گروه‌های بازیافت پلاستیک بوده‌اند که آلودگی پساب داشته اند و یا موجب آلودگی هوا می شدند.
گل محمدی با اشاره به اینکه واحدهای پلمب شده‌ای که مجوز داشته، در محل مناسب بوده و مجوزهای لازم را داشته باشند در صورت رفع آلایندگی رفع پلمب خواهند شد، اظهار کرد: امکان رفع پلمب برای واحدهایی که که غیر مجاز هستند و در محل مناسب استقرار نیافته‌اند وجود ندارد و چنین واحدهایی باید به محل دیگری منتقل شوند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین گفت: در اخطاریه‌های صادر شده برای واحدهای آلاینده مهلت زمان خاصی برای رفع آلایندگی مشخص شده است، بنابراین پس از مهلت تعیین شده مجددا واحد آلاینده پایش می شود و چنانچه رفع آلایندگی صورت نگرفته باشد، بر اساس موازین قانونی اقدامات لازم جهت پلمب آنها صورت خواهد گرفت.
گل محمدی بیان کرد: شناسایی واحدهای جدید و تکمیل مشخصات واحدهایی که در شهرستان وجود دارد ازجمله اقداماتی است که همزمان با پایش ضربتی درحال انجام است.
وی درباره شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی توضیح داد: مواردی مانند نوع تولید، نوع کار وفعالیت، محل استقرار، انواع مجوزها و مسائل زیست محیطی که یک واحد صنعتی باید رعایت کند ازجمله اطلاعاتی است که جهت تهیه شناسنامه برای آن ها بررسی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار