مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده درایام نوروز امسال 120 هزار تن از زائران ثبت نام کننده به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۳۷۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 12 February 2017
محسن نظافتی افزود: با توجه به پایان یافتن پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات و نام نویسی حدود 200 هزار نفر در اجرای این طرح، از روز 25 اسفند ماه جاری اعزام های نوروزی آغاز و تا 15 فروردین 96 ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت: 80 هزار تن باقی مانده نیز از 15 فروردین ماه 96 تا 31 اردیبهشت ماه به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.
نظافتی با تاکید براینکه درسال 94 حدود 580 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند، اظهارکرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و روند موجود پیش بینی می شود این رقم تا پایان سالجاری با حدود 25 درصد افزایش به بیش از 700 هزار نفر خواهد رسید.
مدیرکل عتبات با تاکید بر اینکه اجرای طرح نوین عتبات مبنی بر تقسیم بندی اعزام کاروانها بر مبنای نیاز واقعی استانها از جمله دلایل این افزایش است، گفت: در اجرای این طرح اعزام کاروانها بر اساس ظرفیت و نیاز واقعی استانها بررسی و اعزام ها انجام خواهد شد.
وی در باره اعزام کاروانها به سامرا نیز گفت: حدود 70 درصد کاروانها براساس تقاضای قبلی زائران که در تکمیل فرم آن در سامانه عتبات به آن اشاره شده به سامرا اعزام خواهند شد و 30درصد از متقاضیان نیز به جهت اینکه درخواست نداشتند به سامرا اعزام نمی شوند.
به گفته وی، متقاضیان پیش ثبت نام عتبات عالیات می توانند از امروز شنبه 23 بهمن 95 به سامانه پیش ثبت نام به نشانی atabat.haj.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد رهگیری و کد ملی از نتایج قرعه کشی سفرهای نوروزی نیز مطلع شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار