مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم:
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: متکدیانی به صورت تکراری دستگیر می‌شوند، بر اساس قانون مجازات حبس خواهند داشت.
کد خبر: ۳۷۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۲ 12 February 2017
به گزارش تابناک قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به افتتاح مرکز غربال‌گری در قم اظهار داشت: ۱۲ نهاد در امر ساماندهی و جمع آوری متکدیان از سطح شهر دخیل هستند که شهرداری نیز یکی از این ارگان‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مصوبه ۲ امر برای شهرداری در نظر گرفته شده که شامل جمع آوری متکدیان از سطح شهر و ایجاد مکانی برای ساماندهی متکدیان و قراردادن آن در اختیار دستگاه‌های زیربط می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم بیان کرد: در گذشته نبود مکانی برای ساماندهی متکدیان مشکلات بسیاری را فراهم کرده بود اما خوشبختانه شهرداری وظیفه خود را انجام داده و این مکان را فراهم ساخته است و امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز در زمینه جمع آوری متکدیان به خوبی وظایف خود را به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه استان قم از نظر متکدیان در مقایسه با سایر کلان شهرها وضعیت بهتری دارد، افزود: در استان قم متکدیان به سرعت از سطح شهر جمع آوری و تحویل بهزیستی می‌شوند اما نیازمند ساماندهی هستند و این مرکز غربال‌گری مکانی مناسب برای ساماندهی متکدیان است.

شفیعی بیان کرد: متأسفانه اکثر متکدیان به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که تیم‌ها آماده شده‌اند و از روزهای آینده اکیپ‌های ضربتی ویژه با هماهنگی نیروی انتظامی برای برخورد با معضلات اجتماعی فعالیت می‌کنند.

ایجاد گرمخانه وظیفه شهرداری نیست

وی در خصوص ایجاد گرمخانه توسط شهرداری افزود: در قانون برای شهرداری وظیفه‌ای برای ایجاد گرمخانه تعریف نشده است.

وی بیان کرد: مرکز غربال گری در منطقه شهر قائم واقع شده و دارای بخش خواهران، برادران و کودکان کار به صورت جداگانه است که در این مرکز کارشناسان بهزیستی مستقر شده و اقدامات لازم را برای انتقال متکدیان انجام می‌دهند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: امسال در ۲ مرحله پاتوق اتباع خارجه که به تکدی گری می‌پرداختند شناسایی شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا اول دی ماه تعداد ۲ هزار و ۳۸۰ متکدی از سطح شهر جمع آوری شده‌اند.

شفیعی اظهار کرد: چنانچه متکدیانی به صورت تکرار گرفته شوند بر اساس قانون دستور حبس برای آنها در نظر گرفته شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار