فرماندار تهران از شناسایی و جمع‌آوری بیش از ۸۰۰۰ معتاد از حدود ۸ ماه گذشته در سطح تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر پاتوق‌های فرحزاد، مدرس، حاشیه چمران و هرندی پاکسازی شده و دیگر به ندرت شاهد تجمع معتادان متجاهر در نقطه‌ای از شهر هستیم که اجرایی کردن آن بسیار سخت و سنگین بود.
کد خبر: ۳۷۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 11 February 2017
عیسی فرهادی در آئین افتتاح مرکز روزانه آموزش توانبخشی بیماران روانی مزمن «احبا» گفت: در حال حاضر جامعه ما تحت تاثیر جامعه جهانی است و خانواده‌ها در حال متلاشی شدن هستند.

وی ادامه داد: ازدواج‌ها اصلا پایدار نیستند و برخی از ناپایداری ۴۰ تا ۶۰ درصدی آنها آمار می‌دهند حال آنکه تا چه حد این آمارها واقعی است مشخص نیست، این در حالیست که برخی از ارائه آمار نیز خودداری می‌کنند و آماری نمی‌دهند اما آثار این مسائل اجتماعی را به وضوح در جامعه می‌بینیم.

فرماندار تهران ادامه داد: وقتی جامعه متلاشی شود بیشترین آثار و هزینه آن بر گردن بهزیستی خواهد بود زیرا شیوع بیماری‌های روانی مزمن، مسائل روحی روانی، آسیب‌ها و فرزندان طلاق و ... همه در صورت متلاشی شدن خانواده‌ها افزایش می‌یابد این در حالیست که عواملی چون فاصله گرفتن از معنویت و دستورات دینی نیز بر ماموریت‌ها و دشواری‌های بهزیستی می‌افزاید.

فرهادی ضمن تاکید بر آنکه ماموریت‌های سازمان بهزیستی بسیار سنگین و سخت است گفت: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از خانواده‌های بزرگ فامیلی فاصله گرفته و دیگر خبری از جمعیت‌های زیاد در خانواده‌ها نیست؛ تک فرزندی رواج پیدا کرده و فرزندان نسل امروز در آینده افراد بدون خواهر، برادر، عمو، دایی و ... هستند که این موضوع به خودی خود ایجاد کننده و تشدید کننده مشکلات روحی و روانی است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر آنکه شاهد متلاشی شدن جمعیت‌های فامیلی در خانواده‌ها هستیم اظهار کرد: ساماندهی و پذیرش کودکان بی سرپرست، بیماران روانی مزمن، افراد معلول و خانواده آنها،‌ مجهول الهویه‌ها، معتادان، سالمندان و ... همه و همه بر عهده بهزیستی بوده به این ترتیب ماموریت این سازمان حاکمیتی است.

فرماندار تهران ادامه داد: بخشی از وظایف سازمان بهزیستی همچون شیرخوارگاه‌ها کاملا حاکمیتی بوده و حتما باید مستقیما توسط خود سازمان اداره شوند اما برخی دیگر از وظایف آنها با همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد قابل پیگیری است.

فرهادی در ادامه از اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان به مدت ۱۰ روز با همکاری شهرداری تهران و بهزیستی خبر داد و گفت: متکدیان هزینه‌های زیادی را بر جامعه تحمیل می‌کنند تا جایی که در چند ماه گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان فقط توسط بهزیستی تهران به خانواده‌های متکدیان و کودکان شناسایی شده کمک شده است.

وی افزود: همه جا از مردم طلب کمک می‌کنیم اما در حوزه متکدیان از آنها می‌خواهیم که به آنها کمک نکنند تا دستگاه‌های مربوطه بتوانند این افراد را به طور صحیح ساماندهی کنند تا چهره شهر مطلوب‌تر و زیباتر شود.

فرماندار تهران در پایان ضمن اشاره به راه اندازی و افتتاح مرکز روزانه آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن «احبا» گفت: امیدواریم در سایر قسمت‌ها و مسئولیت‌های بهزیستی نیز شاهد راه اندازی چنان مراکزی باشیم و مراکزی همچون «احبا» با رویکرد آموزشی ویژه اقشار خاص در کشور توسعه و گسترش پیدا کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار