اواسط دی ماه امسال بود که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از افزایش محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه خبر داد، محدودیت‌هایی که احتمالا از ابتدای سال 96 در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 11 February 2017
سردار تقی مهری، درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه گفت:دستورالعمل این موضوع ابلاغ شده و تمام استان‌ها در حال آماده شدن برای اجرای آن هستند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این دستورالعمل از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است، اظهارکرد:‌ این محدودیت‌ها برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتورسیکلت و در سال اول دریافت گواهینامه‌شان اجرا خواهد شد.

به گفته مهری افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کنند تا سه ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی در کنارشان، رانندگی کنند. همچنین از ساعت 12 تا 5 صبح و در جاده‌های برون شهری نیز اجازه رانندگی ندارند و موظف خواهند بود که علامت «احتیاط راننده مبتدی است» را هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودروی خود نصب کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد:‌ جزئیات بیشتر از این محدودیت‌ها و شرایط و مجازات‌های متخلفان نیز اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه پیش از این گفته شده بود از ابتدای بهمن ماه این قانون اجرا خواهد شد، به ایسنا گفت: در حال حاضر استان‌ها و مراکز مربوطه و همچنین آموزشگاه‌های رانندگی در حال آمادگی هستند و آنطور که برنامه ریزی شده است از ابتدای سال 96 این محدودیت‌ها برای افراد نو گواهینامه اجرایی خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار